חדשות

ה-FDA מזהיר: התגלו תקלות ב-3 סוגי דפיברילטורים של "פיליפס"

התקלות עלולות להיות מסוכנות למשתמשים במצבי חירום; החברה הודיעה על קריאה להחזיר כ-700,000 מכשירים שנמכרו בין 2005 ל-2012

ה-FDA פירסם אמש (יום ד') הודעת אזהרה לפיה נתגלו בעיות טכניות שונות בשלושה סוגי דפיברילטורים חיצוניים מתוצרת חברת "פיליפס". האזהרה כוללת המלצה שלא להשתמש בהם, ו"פיליפס" הודיעה על קריאה לבדיקה ולהחזרת המכשיר (Recall). ההודעה נוגעת למכשירים מסדרת HeartStart automated external defibrillator, שאינם מסוגלים לספק את מכת החשמל הנדרשת במצבי החירום שנועדו לטפל בהן.

פיליפס הודיעה על הצורך להחזיר שלושה דגמים מסדרת HeartStart כבר בספטמבר אשתקד, לאחר שהתגלו תקלות במנגון החשמלי שלהם. הודעה זו נוגעת לכ-700,000 מכשירים, שנמכרו בין השנים 2005 ל-2012. דוברת ה-FDA מסרה לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ההודעה הנוכחית פורסמה בשל העובדה כי רבים מהמכשירים בשוק לא הוחזרו לחברה.

הדפיברילטורים נועדו לספק לחולה תגובת-חירום כאשר יש הפרעת קצב או כשל אחר של תפקוד הלב עצמו. בארה"ב רבים משתמשים בהתקנים אלו לאחר התקף לב. הם גם מוצבים בקניונים, בריכות שחייה ומכוני כושר. ההתקן מספק "שוק חשמלי" במקרה שהוא מאתר בעיה בתפקוד הלב. התקלה הטכנית שהתגלתה בחלק מדגמי "פיליפס", נמסר בהודעת ה-FDA, היא חוסר יכולת ההתקן לספק כנדרש את תגובת השוק החשמלי.

נושאים קשורים:  חדשות,  דפיברילטור,  פיליפס,  HeartStart
תגובות