חדשות

איגוד הפסיכיאטריה: יש לפתח שירותי בריאות-נפש לטיפול באלכוהוליזם

האיגוד גיבש מסמך הנחיות בדבר כמות צריכת האלכוהול המרבית המומלצת: שלושה משקאות סטנדרטיים ביום לגברים, שניים לנשים

איגוד הפסיכיאטריה בישראל קורא למערכת הבריאות לפתח שירותי בריאות-נפש ייעודיים לתחום הטיפול בהפרעות שימוש באלכוהול, נוכח העלייה בצריכת אלכוהול, בעיקר בקרב בני נוער וצעירים. בידי משרד הבריאות אין כרגע נתונים ברורים באורח חד-משמעי בדבר היקפה של התופעה, וההערכה היא כי מדובר ככל הנראה בנתוני-חסר.

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, פרופסור משה קוטלר, אמר כי "לציבור יש מעט ידע על אלכוהוליזם". הוא ציין, כי רבים צורכים אלכוהול בצורה לא מבוקרת, ובכך מחפים למעשה על הפרעה פסיכיאטרית (התמכרות). "השתייה רק מחריפה את ההפרעה", הדגיש. "בדומה לכל התמכרות, צריכת אלכוהול מוגזמת היא הפרעה מוחית. המכורים סובלים מסטיגמה חברתית. חובה לטפל בהם בצורה מקצועית נאותה".

האיגוד גיבש, לראשונה, קווים מנחים לצריכה נבונה של אלכוהול. על פי ההמלצות: "משקה סטנדרטי יוגדר משקה המכיל 14 גרם אלכוהול נקי – תכולה של בקבוק בירה אחד (330 סמ"ק), כוס יין (100 סמ"ק). "אלכוהול כבד (40 סמ"ק) – "שוט" (כוסית בבאר) של וודקה או ויסקי". ההגדרה "משקה סטנדרטי" משתנה בין המדינות השונות בהתאם לתכולת האלכוהול במשקאות המקובלים המוגשים בהן.

בעבור גברים, הצריכה המירבית המומלצת על ידי האיגוד היא עד 3 "משקאות סטנדרטיים" ביום, או 14 בשבוע. עבור נשים – שני משקאות סטנדרטיים ביום, או 7 בשבוע לכל היותר.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) קבע, כי אלכוהול הוא הגורם השלישי לתמותה מוקדמת, גורם לנכות ולנזקים בריאותיים רבים. רמת הסיכון בצריכת אלכוהול תלויה בכמות ובתדירות.

נושאים קשורים:  חדשות,  אלכוהוליזם
תגובות