חדשות

גברים הסובלים מנדודי שינה נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב

כך מעלה מחקר אמריקאי; לדברי החוקרים, הקשר אינו אומר כי "שינה גרועה או חוסר יכולת לישון אחראים למקרי המוות של חולי לב"

מחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Circulation העלה, כי שינה אינה קשורה רק לתפקוד המוח, אלא גם לתפקוד הלב. לפי המחקר, גברים שדיווחו על קשיים להירדם ועל נדודי-שינה נמצאו בסיכון גבוה למוות ממחלה קרדיו-וסקולארית, בהשוואה לגברים שנרדמו בקלות.

המחקר בוצע במשך שש שנים, וכלל 23,447 נבדקים גברים. את המחקר ערכו רופאים וחוקרים מאוניברסיטת "הארוורד" ומבית החולים "בריגהאם" שבבוסטון. במשך תקופת המחקר, כ-2,000 גברים מתוך קבוצת המחקר מתו. המחקר התמקד בקשר שבין המוות לבין נדודי שינה וקשיים בהירדמות קודם לו.

לפי החוקרים, גברים שהיו להם קשיים להירדם היו בסיכון גבוה ב-55% לפתח מחלה קרדיו-וסקולארית, בהשוואה לאלו שלא היו להם קשיים מהסוג הזה. לגברים בעלי קושי להירדם היה סיכון יחסי של 25% יותר למוות. לגבי הסיכון האישי למוות (Individual's risk, שהחוקרים הגדירו כ-Absolute risk), מדובר בעלייה של 8% (מ-7% סיכון ל-15% סיכון).

ראש צוות המחקר, האפידמיולוג שינג גאו מ"הארוורד" מסר, כי יש הגיון בממצאי המחקר, משום ששינה גרועה משפיעה על התפקוד האנדוקריני ועלולה להגביר הופעת מחלות ודלקות כרוניות. עם זאת, החוקרים הדגישו כי אין המחקר מוכיח שבעיות שינה אחראיות למקרי המוות, אלא רק מצביע על הקשר ביניהם.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלות לב,  שינה,  נדודי שינה,  מוות מוקדם
תגובות