חדשות

מחקר קורא להוסיף הידלדלות עצם לרשימת הסיבוכים של סוכרת סוג-2

לרגל ציון "יום הסוכרת הבינ"ל" פירסם מש' הבריאות נתונים לפיהם כרבע מהילדים בישראל סובלים מעודף משקל העלול להוביל לסוכרת

מחקר שבוצע ב"מאיו קליניק", ופורסם השבוע ב-Journal of Bone and Mineral, אישר לראשונה הערכות קודמות, שלפיהן אוסטיאופורוזיס ובעיות אחרות הקשורות בשחיקה ובהידלדלות העצם הן חלק מסיבוכי סוכרת סוג-2. זאת, בדומה למחלות לב וכלי-דם, בעיות רפואיות שונות בעיניים, פגיעה עצבית, מחלת כליות, בעיות בשמיעה ואלצהיימר.

"זו הפעם הראשונה שהוכח, תוך שימוש במדידות חוזק העצמות בגוף, את החשיפה לסכנה של הידלדלות חומר העצם אצל חולי סוכרת סוג 2", מסר האנדוקרינולוג ד"ר סנדיפ קוסלה מ"מאיו קליניק", שעמד בראש צוות המחקר. לדבריו, "השלד חייב להיות מוכר כיעד חשוב נוסף של הטיפול הרפואי למניעת סיבוכי סוכרת סוג-2". המחקר נערך בעקבות שורת מחקרים קודמים שהראו כי אצל חולי סוכרת-2 היה שיעור גבוה של שברי עצם לעומת האוכלוסייה הרגילה. לקריאת הדיווח על המחקר לחצו כאן

היום (חמישי) מצוין יום הסוכרת הבינלאומי, במסגרת חודש נובמבר שהוגדר כחודש המודעות למחלה שהוגדרה במערב כ"מגיפת המאה ה-21". לרגל ציון היום, פירסם משרד הבריאות בישראל נתונים לפיהם כמעט רבע מהילדים בישראל סובלים מעודף משקל – מה שמגדיל דרמטית את סיכוייהם לחלות בסוכרת בהמשך חייהם.

לדברי המשרד, שיעור חולי הסוכרת המאובחנים בישראל הוא עתה כ- 435,000 בני אדם, אבל  הערכות זהירות מצביעות  על כך שכ-200,000 ישראלים נוספים סובלים מהמחלה, או מתסמינים מוקדמים שלה, אך אינם מאובחנים עדיין.

רופאים וגורמים מקצועיים אחרים נקראים על ידי המשרד לעודד את מטופליהם לאמץ מהלכים לקידום הבריאות באמצעות אימוץ אורח חיים בריא ופעיל, הרגלי תזונה בריאים ופעילות גופנים בכל קבוצות האוכלוסייה. זאת, בהתאם לעיקרי ה"תוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים"  שמומלץ להתחיל לנהוג לפיה כבר מהגיל הרך. בכלל זה מושקע עתה מאמץ הסברתי להפחתת צריכת ממתקים ופריטי מזון עתירי סוכרים, מגיל הגן.

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת סוג 2,  הידלדלות עצם,  אוסטאופורוזיס
תגובות