חדשות

שני רופאים מישראל במשלחת בינ"ל שערכה ניתוחי שפה וחיך באתיופיה

המבצע ההומניטרי, שנמשך 11 יום, אורגן בידי הארגון Operation Smile; ד"ר עמרי אמודי מביה"ח רמב"ם מתאר את התרשמויותיו

שני רופאים ישראלים - ד"ר עמרי אמודי, רופא בכיר במחלקה לכירורגית פה ולסת ברמב"ם והפלסטיקאי החיפאי ד"ר צח שרוני - היו חלק ממשלחת רופאים בינ"ל שביצעה באתיופיה במשך 11 יום עשרות ניתוחים בילדים ובמבוגרים הסובלים משפה וחיך שסועים. המבצע נוהל על ידי הארגון הבינלאומי Operation Smile, הפועל במדינות מתפתחות במטרה לסייע ולפתור מקרי מומי פנים מולדים. במשלחת לקחו חלק גם רופאים מארה"ב, משבדיה, מאירלנד, מהפיליפינים וממדינות נוספות.

מימין: ד"ר צח שרוני וד"ר עמרי אמודי (צילום: operation smile)

מימין: ד"ר צח שרוני וד"ר עמרי אמודי (צילום: operation smile)

ד"ר אמודי, מומחה בעיוותי פנים בקרב ילדים, סיפר כי מאות מתושבי אדיס-אבבה (מגיל חצי שנה עד 60) פנו לבית חולים מקומי כאשר נודע על בואה של משלחת הרופאים. פניות רבות הגיעו במיוחד מאזור כפרי מוסלמי על גבול סומליה, כ-900 ק"מ מבירת אתיופיה. מבין 110 מטופלים שהגיעו לבית החולים ערכה המשלחת 80 ניתוחים.

"בעבודה היומיומית שלי", ציין ד"ר אמודי, "אני לא נתקל במטופלים מבוגרים, או במקרים מהסוג שבהם טיפלנו עתה כמו אם ובת עם עיוותי פנים. אצלנו נוהגים לטפל במקרים המעטים המגיעים אלינו בשלבים מוקדמים יותר. מה שראינו שם נתן פרופורציה ונקודת מבט אחרת לגבי מציאות החיים – ומה יכולה הרפואה לעשות".

למרות שהמשלחת הגיעה עם ציוד רפואי, היא נאלצה להתמודד עם חדרי ניתוח מיושנים וחסרי ציוד בסיסי, מכשור מקולקל ומיושן, הפסקות חשמל ומחסור במים. עשרות מהמטופלים שהגיעו ממרחקים לבית החולים באדיס-אבבה, וישנו באחד מחדריו הריקים על מזרונים.

ד"ר אמודי הוסיף: "נגעה ללב במיוחד העובדה שמרבית המנותחים היו נערות. הופעה חיצונית חשובה לעתידן במיוחד בחברה המסורתית שבה הן חיות. עד שנותחו הן נחשבו ל'פגומות' – עתידן היה לוט בערפל והן מהוות במצב הזה נטל על המשפחות. הניתוחים שעברו שינו את מהלך חייהן והעניק להן תקווה וסיכוי לעתיד טוב יותר".

נושאים קשורים:  חדשות,  Operation Smile,  אתיופיה
תגובות