חדשות

מכון ויצמן הודיע כי יקים מרכז לאומי לרפואה מותאמת אישית

גייס לשם כך עד כה 120 מיליון דולר; המרכז ישרת את קהילת המחקר הרפואי, לרבות רופאים במעבדות בבתי חולים ברחבי הארץ

מכון ויצמן למדע ברחובות מקים מרכז מחקר לאומי לרפואה מותאמת אישית. המרכז ייקרא על-שם ננסי וסטיבן גראנד מסן-פרנסיסקו, שתרמו לשם כך 50 מיליון דולר, מתוך 120 מיליון דולר שגויסו עד כה. המרכז ישרת את כל קהילת המחקר בישראל בתחום מדעי-החיים והביו-רפואה, ביניהם רופאים העוסקים גם במחקר רפואי במעבדות המרכזים הרפואיים בישראל, חוקרים מהאקדמיה ותעשיית הביו-מד.

המכון מסר, כי המרכז מכוון להגשמת החזון העתידי של הרפואה, שבו הטיפול מותאם לא רק לריפוי מחלה מסוימת, אלא למאפיינים הגנטיים הייחודיים של כל אדם. הרפואה האישית תהיה מסוגלת להתאים טיפול תרופתי לכל מטופל בהתאם למאפייניו הגנטיים שלו כדי שתושג יעילות רפואית מרבית, במינימום השפעות לוואי שליליות. המחקר הרפואי שיעסוק בתיחום הזה יהיה מבוסס על שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, חלקן קיימות עתה וחלקן עתידיות בדגש על חקר החלבונים וחיזוי תגובות לתרופות בפרק זמן קצר.

במרכז החדש יופעלו כמה מעבדות (חלקן כבר פועלות זמנית) במכון לגנומיקה, במכון למיפוי חלבונים, במכון לביו-אינפורמטיקה ובמכון לגילוי תרופות.

מכון ויצמן הודיע, כי בראש המרכז החדש תעמוד ד"ר ברטה סטרולוביץ', בעבר סגנית נשיא למחקר בסיסי בחברת התרופות העולמית "מרק". ד"ר סטרלוביץ' הקימה בחברה מרכז מצוינות מתקדם לגילוי תרופות.

נושאים קשורים:  חדשות,  מכון ויצמן,  רפואה מותאמת אישית
תגובות