חדשות

ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם כ-2 מיליארד דולר כדי לסיים חקירות נגדה

החקירות נוגעות לאופן השיווק של תרופת ריספרדל לטיפול בהפרעה דו-קטבית ושתי תרופות נוספות; חברות תרופות אחרות חתמו על הסכמים דומים

חברת התרופות "ג'ונסון אנד ג'ונסון" הסכימה לשלם מעל ל-2 מיליארד דולר כדי לסגור את החקירה נגדה על שיטות שיווק לא חוקיות שנקטה לפי החשד לגבי התרופות Risperdalי(risperidone),יInvegaי(paliperidone),יו-Natrecoreי (Nesiritide). סכום זה, שבו נקב משרד המשפטים של ארה"ב בהודעה לתקשורת, מהווה "כופר" על עבירות פליליות שהחברה עשויה היתה להיות מואשמת בהן.

"ההסדר הושג לאחר שהובהר לחברת התרופות ששיטות השיווק שנקטה סיכנו את הבריאות והבטיחות של מטופלים ופגעו באמון הציבור", נאמר בהודעה של משרד המשפטים שפורסמה אמש (יום ב') בוושינגטון.

חקירת הממשל נגד החברה החלה ב-2004. הטענות שנחקרו היו כי ג'ונסון אנד ג'ונסון החלה לשווק את התרופה ריספרדל, לטיפול בבעיות הקשורות בהפרעה דו-קוטבית ובסכיזופרניה, מבלי שקיבלה את אישור ה-FDA להתוויה לאנשים מבוגרים עם דמנציה. כמו כן, ניסתה החברה לשווק את התרופה לטיפול בילדים, בעוד שהאישור לכך ניתן רק ב-2006. גם "אינווגה" היא תרופה לטיפול בסכיזופרניה ואילו "נטרקור" מיועדת לחולי אי-ספיקת לב מוגדש (CHF). כשמצבם מחמיר מופיעות בעיות נשימה.

חברת התרופות הקציבה בעבר כספים ייעודיים להסדרת התלונות וסיום החקירות נגדה. "עסקות כופר" דומות בין משרד המשפטים לחברות תרופות בארה"ב לסיום הליכי חקירה נגדן נרשמו גם בשנה שעברה: GSK שילמה כשלושה מיליארד דולר, בין השאר כדי לסיים את התלונות לגבי תרופת "אוונדיה". "פייזר" שילמה ב-2009 סך של כ-2.3 מיליארד דולר כדי לסיים את החקירות בנוגע לתרופת "בקסטרה".

נושאים קשורים:  חדשות,  ג'ונסון אנד ג'ונסון,  פייזר,  GSK,  כופר,  ריספרדל
תגובות