חדשות

בריטניה נגד תיירים רפואיים: מציעה לגבות תשלום על טיפול

שר הבריאות הבריטי הציג תוכנית לגבות תשלום על טיפול מתושבים שאינם אזרחים, בניסיון לפתור את המחסור בתקציבים וכוח אדם

מערכת הבריאות הממלכתית הבריטית (NHS), הסובלת ממחסור חמור בכוח אדם רפואי ומבעיות תקציב, היתה יכולה להעסיק לפחות עוד 4,000 רופאים אם היתה גובה תשלום מממטופלים שאינם אזרחים בריטיים בעבור ביקור אצל רופא - כך הודיע השבוע שר הבריאות בממשלת בריטניה, ג'רמי האנט.

על-פי הנתונים שהוצגו, הוצאות ה-NHS על הטיפול החינמי המוענק לתושבי-קבע זרים (שאינם בעלי אזרחות בריטית), לתיירים המגיעים לביקורים קצרי-מועד ולמהגרי עבודה מסתכמות בכ-2 מיליארד ליש"ט בשנה (11.3 מיליארד ש"ח). על-פי חישוב של ועדת מומחים שמינה השר האנט, אם מערכת הבריאות היתה מצליחה לגבות רק חצי מיליארד ליש"ט על הטיפולים שהיא מעניקה לאוכלוסייה זאת, כולל ביקורים אצל רופאי רפואה ראשונית, ניתן היה להוסיף למערכת עוד 4,000 רופאים שחסרים לה כיום.

"תיירי בריאות" – חולים שבאים לבריטניה כדי לנצל את שירותי ה-NHS - עולים למשלם המסים הבריטי עד 300 מיליון ליש"ט בשנה, ציין האנט. בראיון שהעניק לרדיו הבי.בי.סי אמר השר, כי בעזרת ההכנסות מ"תיירי בריאות" אלה, ניתן יהיה לקצר תורים ואפילו להוסיף למערכת 8,500 משרות חדשות של אחיות.

החישובים שהציג האנט מגלים למשל, כי מערכת הבריאות הבריטית הציבורית מוציאה מדי שנה על טיפול בזרים כ-388 מיליון ליש"ט. למרות הדרישה הבריטית, ההולכת וגוברת, כי ממשלות מדינות האיחוד האירופי ישלמו לבריטניה את הוצאות מערכת הבריאות שלה על תיירים, באופן מעשי רק 73 מיליון ליש"ט מההוצאות מכוסות בידי ממשלות אלו.

אחת ההצעות העומדות לדיון כעת, היא כי כל זר שיגיע לבריטניה לטיפול רפואי ישלם סכום של 200 ליש"ט, שיכסה את הביקור אצל רופא הקהילה וגם עלות ראשונית של טיפול בבית חולים. סכום זה ייגבה "עוד לפני ש'תייר הבריאות' יוכל להשתמש בשירותי מערכת ה-NHS".

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  תיירות רפואית,  NHS,  מערכת הבריאות הבריטית
תגובות