חדשות

מחקר בקנדה: עזיבת ביה"ח בניגוד להמלצות מכפילה הסיכון לתמותה

מחקר שבדק 1.9 מיליון ביקורים בבתי חולים הראה סיכון כפול לאשפוז חוזר ולמוות בקרב מטופלים שעזבו את בית החולים על דעת עצמם

עזיבת בית החולים בניגוד להמלצת הצוות הרפואי מגדילה באופן משמעותי את הסיכון לאשפוז חוזר, ואף למוות; כך מצא מחקר רחב-היקף, שדיווח עליו התפרסם השבוע באתר "Medscape".

המחקר, שהוביל ד"ר אלן גארלנד מאוניברסיטת מניטובה שבקנדה, בדק כ-1.9 מיליון ביקורים בבתי חולים בארה"ב במהלך 20 השנים האחרונות. הוא העלה כי עזיבה בניגוד להמלצות (שבקנדה מוגדרת כ-Against Medical Advice), הגדילה פי שניים את הסיכון למוות בתוך שלושה חודשים ולאשפוז חוזר בתוך חודש -  לעומת הישמעות להמלצות. המחקר התפרסם החודש ב- Canadian Medical Association Journal

שיעור העוזבים את בתי החולים בניגוד להמלצות הצוות הרפואי הינו קטן, ציינו מחברי המחקר. מבין 1.9 מיליון ביקורים בבית החולים שנערכו במניטובה ב-20 השנים האחרונות, רק 21,417 הסתיימו בכך שהמטופל בחר על דעת עצמו לעזוב את בית החולים (1.1%).

המחקר בדק את מצבם הרפואי העתידי של מטופלים אלה, ומצא כי סיכוייהם לאשפוז חוזר בתוך 30 יום היו 24% (לעומת 12%בקרב מטופלים שנשמעו להמלצות). הם גם מצאו כי הסיכון למוות בתוך 90 יום היה גבוה פי 2.5.

לסיכום, קבעו החוקרים כי "עזיבת בית החולים בניגוד להמלצה רפואית קשורה לסיכונים מוגברים לאשפוז חוזר ולמוות, שנמשכו לאורך לפחות שישה חודשים".

לקריאת הדיווח המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  בתי חולים,  עזיבה בניגוד להמלצה רפואית
תגובות