חדשות

בתי"ח בארה"ב פונים לפייסבוק כדי להגביר את שביעות רצון מטופליהם

במסגרת Medicare, חלק מהתגמולים תלויים בשביעות רצון המטופלים; חלק מבתיה"ח החלו להשתמש בפייסבוק כדי לדעת כיצד לפעול

בתי חולים בארה"ב החלו להשתמש ברשתות חברתיות כדי לקבל פידבק על הטיפול בחולים, על האופן שבו יוזמות רפואיות שונות יתקבלו בקהילה ואפילו על שמות מרכזי טיפול חדשים; כך דיווח החודש ה"וול סטריט ג'ורנל".

פייסבוק (צילום: אילוסטרציה)

פייסבוק (צילום: אילוסטרציה)

לדברי העיתון, אוניברסיטת מישיגן ובתי החולים הקשורים אליה, למשל, נעזרים בכ-35 סקרים מקוונים שנעשים מדי שנה דרך קבוצת פייסבוק שהוקמה במיוחד כדי לסייע למקבלי ההחלטות לשמוע את "קול הציבור". בבוסטון, בתי חולים משתמשים בקבוצת פייסבוק כדי לוודא שהעלונים שהם מפרסמים אינם מכילים יותר מדי ז'רגון רפואי.

העיתון מציין, כי השימוש ב"חוכמת ההמונים" כדי לכוון חלק מהפעיליות של בית החולים הוא חלק ממגמה רחבה יותר, המנסה להשתמש בקשר המקוון כדי לשפר את שביעות הרצון של החולים, ולהעניק להם שירות זמין ומהיר יותר. במסגרת תוכנית הבריאות הציבורית האמריקאית “Medicare”, חלק מהתגמולים שמקבל בית החולים תלויים בשביעות הרצון של המטופלים.

"הדרכים שבהן ניתן לשמוע את קולם של המטופלים מתפתחות באופן מהיר ויצירתי", אמר לעיתון האמריקאי ג'ייסון וולף, נשיא מכון בריל, שנועד לסייע לבתי חולים לשפר את שביעות הרצון של מטופליהם. עד כה, מצוין בכתבה, היו בתי החולים עושים זאת באמצעות קבוצות חולים, רופאים והנהלה, שהיו נפגשות פעם בחודש.

לדוגמא, מציג ה"וול סטריט ג'ורנל" את סיפורה של אם אמריקאית, שנון פנצ'ק, שבנה נולד עם תסמונת הקשורה להתפתחות שונה של רקמות ועצמות בגולוגולת. הילד נאלץ להגיע לבית החולים באופן תדיר כדי לעבור טיפולים שונים הקשורים לשמיעה ולראייה ולעבור סדרת ניתוחים. "זה היה בלתי אפשרי בשבילי להשתתף בקבוצת ייעוץ, אבל רציתי מאוד לתרום", סיפרה האם, שעובדת במרחק 45 דקות מבית החולים, והוזמנה בעבר לחלוק מניסיונה לגבי האינטראקציה עמו.

כיום, בעזרת קבוצה ברשת חברתית, ועל סמך ניסיונה בשנים האחרונות, משיבה פנצ'ק בהפסקות האוכל בעבודה על שאלות כמו מהי הדרך הטובה ביותר לקבוע תורים, והחשיבות שבריכוז הפגישות ביום אחד. סקר אחר בו השתתפה בדק אם הורים יעדיפו לקבל אישור על קביעת תור בהודעת טקסט. כשרוב ההורים אמרו כי יעדיפו זאת, הנוהג אומץ.

לקריאת הידיעה המלאה לחץ כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  פייסבוק,  רפואה מקוונת,  ארה"ב,  שביעות רצון מטופלים,  טוויטר
תגובות