חדשות

פרס הקולג' האמריקאי לאנדוקרינולוגיה הוענק לפרופסור להרויט

פרופסור דרק להרויט עומד בראש מרכז המצוינות לחקר הסוכרת במרכז הרפואי רמב"ם; זכה בפרס על הישגיו בתחום המחקרי והאקדמי

פרופסור דרק להרויט (Derek LeRoith), ראש המרכז לחקר הסוכרת והמטבוליזם במכון למחקר רפואי בבית החולים רמב"ם שבחיפה, זכה בפרס המחקר הקליני מטעם ה-American College of Endocrinology. הפרס, על הישגים בתחום המחקרי והאקדמי, הוענק במהלך הכנס השנתי ה-22 במספר של האגודה האמריקאית לאנדוקרינולוגיה קלינית American Association of Clinical Endocrinologists.

פרופ' להרויט (משמאל) מקבל את הפרס מידי ד"ר אלן ג'. גרבר, נגיד ה-ACE (צילום: ג'ין ווייטסייד)

פרופ' להרויט (משמאל) מקבל את הפרס מידי ד"ר אלן ג'. גרבר, נגיד ה-ACE (צילום: ג'ין ווייטסייד)

בנוסף, שימש פרופסור להרויט כיו"ר ועדת ההגוי לקונגרס הבינלאומי לאנדוקרינולוגיה, שהתקיים אף הוא בארה"ב בשיתוף פעולה עם המפגש השנתי של האגודה האמריקאית לאנדוקרינולוגיה. האירוע נחשב לגדול והחשוב בעולם, בתחום הרפואי הזה.

פרופסור להרויט ניהל את מרכזי המצוינות לסוכרת במכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב (NIH) בוושינגטון ובמרכז הרפואי "מאונט סיני" בניו-יורק, הוא עלה לישראל באוקטובר 2010 ומאז עומד בראש מרכז המצוינות לחקר הסוכרת - הראשון מתוך ארבעה מרכזי מצוינות הפועלים עתה במכון המחקר הרפואי ברמב"ם. בראש המכון עומד פרופסור מיכאל אבירם.

בשנים האחרונות התכבד פרופסור להרויט בכמה פרסים יוקרתיים - ביניהם הפרס ע"ש ג'ראלד ד. אורבך לשנת 2011 מטעם האגודה האמריקאית לאנדוקרינולוגיה. ב- 2009 הוכרז פרופסור להרויט כחוקר מוביל בארה"ב בתחום הסוכרת. הוא היה הראשון להוכיח את הקשר שבין סוכרת לסרטן. לרשותו הועמדו מענקי מחקר מטעם מכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב ללימוד הקשר שבין אינסולין, סוכרת וסרטן.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  פרופסור דרק להרויט,  האגודה האמריקאית לאנדוקרינולוגיה קלינית,  פרס
תגובות