חדשות

איגוד רופאי הילדים: צורך דחוף להכשיר יותר רופאים ולעדכן התקינה

ראשי האיגוד פרופ' סומך וד"ר גרוסמן הציגו את בעיותיה של רפואת הילדים בישיבת "ועדת גרמן" לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית

יו"ר איגוד רופאי הילדים בהר"י, פרופסור אלי סומך ומזכ"ל האיגוד ד"ר צחי גרוסמן, הציגו בשבוע שעבר בישיבת הוועדה לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית ("ועדת גרמן") את הבעיות הדחופות, על-פי עמדת האיגוד, שיש לתת להן מענה.

מדובר בין השאר בצורך להכשיר בדחיפות רופאי ילדים כדי למלא את הדרישה הגדלה והולכת להם בקהילה, וכן את הצורך לעדכן את נושא התקינה הבסיסית של רופאי ילדים במחלקות הילדים בבתי החולים – שלא עודכנה כבר 30 שנה, למרות שנוספו מקצועות-על ייחודיים. "ברפואת הילדים דרושה רפורמה ויש צורך להכשיר דור המשך של רופאים מומחים", הדגישו פרופסור סומך וד"ר גרוסמן.

כמו כן, הציגו ראשי איגוד רופאי הילדים לוועדה את העיוותים הקיימים כיום, כאשר עקב מצוקת התקנים, בתי החולים מסתמכים על קרנות המחקר בעוד שהאחרונות לא מיועדות כלל לתת מענה לבעיית התקינה. עוד הובהר לוועדה כי עקב מספר נמוך של מתמחים, נוצרים בבתי החולים עומסים כבדים של תורנויות-רופאים ומנגד מתרחב המחסור של רופאי ילדים בקהילה, במיוחד בפריפריה.

פרופסור סומך וד"ר גרוסמן הדגישו עוד שמתכונת העסקת רופאי הילדים בקופות החולים היא בעייתית והאיגוד תובע להכניס רפורמה בתגמולם.

בין מקצועות-העל בתחום רפואת הילדים הנכללים במסגרת מקצועות המצוקה, הצביע האיגוד על טיפול-נמרץ ילדים וניאונטולוגיה. כן הצביע על מחסור בחדרי מיון לילדים.

ראשי איגוד רופאי הילדים ציינו עוד שקיימת בעיה של היעדר תנאים הולמים לרופאים להתמודד עם חולים מורכבים ועם משימות בתחום הרפואה המונעת.

לקריאת המסמך המלא שהוגש לוועדה לחץ כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  איגוד רופאי הילדים,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  הוועדה לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית
תגובות