חדשות

סקר בארה"ב: 60% מהרופאים נוטים לתכנן פרישה מוקדמת מהמקצוע

הסיבה המרכזית: חוק הבריאות החדש שמוביל ממשל אובמה, שיגביל את פעילות הקליניקות הפרטיות ועשוי לפגוע בהכנסות הרופאים בארה"ב

אתר רשת החדשות האמריקנית WND מדווח הבוקר (יום ב') על תוצאות סקר שערכה יחידת הסקרים לנושאי בריאות של חברת רואי החשבון "דלויט" בקרב רופאים בארה"ב, ממנו עולה כי 6 מתוך 10 מהם הדגישו כי הם נוטים לשקול פרישה מוקדמת מעבודתם, בתוך שנה עד שלוש שנים. בין הסיבות שמנו לצעד זה נמצאת יישומה של רפורמת הבריאות החדשה שיזם נשיא ארה"ב ברק אובמה ומכונה "Obamacare" .

שיעור דומה של משתתפי הסקר ציינו כי להערכתם יישומה של הרפורמה תביא לכך שמומחי רפואה "יאבדו את השליטה על הקליניקות שלהם ועל התגמולים בעבור עבודתם".

דוברת ההתאחדות הרפואית האמריקנית (AAP) אמרה לכתב הרשת כי אינה מופתעת מהממצאים. היא מסרה כי הצטברו נתונים על כך שרופאים החלו כבר עתה לעזוב את המקצוע דרך תוכניות לפרישה מוקדמת. אלו שיישארו לעבוד ברפואה, יחפשו חלופות כאשר יראו כיצד הממשל יישם את החוק שכולל התערבות גדולה יותר במערכת הבריאות. "אנחנו חושבים שזה יהיה אסון למטופלים. הם יאבדו את הרופא שסמכו עליו כל חייהם", אמרה דוברת ה-AAP.

עורכי הסקר ציינו כי "עתיד מקצוע הרפואה (בארה"ב) עלול להיות בסכנה כאשר יאבד את האוטונומיה ואת התמורה האמיתית בעד העבודה". כמו כן, הובעו בסקר הערכות שליליות לגבי יכולת המימוש של חלק מהתקנות הכלולות בחוק הבריאות החדש. "רופאים רבים החלו לצמצם את השתתפותם בתוכניות הביטוח הציבורי של Medicaid ו-Medicare עקב תעריפי שכר נמוכים שאלו יציעו להם בתמורה לעבודתם", נכתב.

הסקר העלה כי רופאים רבים מגלים כי לא יוכלו להמשיך בהפעלת מרפאה פרטית ויחדלו לעבוד עבור תאגידי בתי חולים שבהם הרווחים מחולקים בין בעלי המניות.

דוברת ה-AAP הזהירה מפני תרחיש שבו מטופל יראה את הרופא שלו לפרק זמן קצר מאד, יקבל אבחון "ואז יראה לו הרופא את הדלת. רופאים במערכת כזאת ייקנסו אם יקדישו יותר מדי זמן למטופל שלהם או יעניקו לו יותר מדי טיפולים".

הסקר מציג עד כמה הרופאים פסימיים לגבי עתיד הרפואה בארה"ב. לצד החששות שרופאים הביעו, היו גם רבים שהדגישו בפני הסוקרים כי הם מרוצים מעבודתם ורובם הביעו סיפוק מהאינטראקציה עם המטופלים. אבל 25% מהם דיווחו שגם עתה אינם מורשים להקדיש מספיק זמן לכל מטופל. כמעט 75% מהרופאים בסקר (שיעור של 81% בקרב מנתחים-מומחים) חושבים שבעתיד "הטובים והמבריקים לא ישקלו לעסוק במקצוע הרפואה".

יותר ממחצית המשיבים לסקר אמרו כי יפרשו לגמלאות (62%) מוקדם או יצמצמו בשעות עבודתם במרפאות (55%) – אבל הכול ייעשה בהתאם לעתיד הרפואה והשינויים שיתרחשו בה".

לקריאת הדיווח המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה פרטית,  רפואה ציבורית,  ארה"ב,  Obamacare,  AAP
תגובות
כמאל קאסם
23.07.2013, 09:22

אני חושב שגם בישראל , אם יבוצע הסקר ימצאו לא פחות מספרים ,וזאת בגלל הריפורמה שכבר רצה שנים עם עבודה קשה של הרופאים ופחות כבוד למקצועם וחוסר שליטה על החלטותיהם הרפואיות ויותר אלימות נגד רופאים ,ולא מדובר על בעניין כלכלי ,