חדשות

משרד הבריאות מקיים התייעצות שוטפת עם ה-WHO בנושא נגיף הפוליו

שרידי הנגיף נתגלו במערכות ביוב בישובים נוספים בדרום; המשרד נערך להשלמת תוכנית החיסונים לכל הילדים עד גיל 6 שאינם מחוסנים

משרד הבריאות עידכן אמש (יום ב') את תמונת המצב בנושא נגיף הפוליו ומסר כי הוא מעמיק את בדיקות הניטור במערכות הביוב בדרום הארץ, מה שהביא לגילוי שרידים נוספים של הנגיף גם במערכות הביוב של היישובים ערערה, תל שבע ובמערכת מים-טיפול-שפכים (מט"ש) בשוקת.

הבדיקות שבוצעו עד כה העלו כי שרידי הנגיף הגיעו לאשדוד - הנקודה הצפונית ביותר כיום שבו אותרו שרידיו עד כה.

משרד הבריאות הדגיש כי מדובר במצב המצריך עירנות ומחייב היערכות מיוחדת, וכעת הוא מקיים התייעצויות שוטפות עם ארגון הבריאות העולמי ועם המרכז לבקרת מחלות, ה-CDC האמריקאי.

במקביל, אתמול (יום ב') התקיימה התייעצות רחבה בהשתתפות אנשי מקצוע ממשרד הבריאות, נציגי הצט"מ (צוות טיפול במגיפות), נציגי הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים ונציגי הוועדה למעקב אחר הפוליו בישראל. בין השאר נבחנה בדיון שאלת מדיניות החיסון והתאמתו למצב שנוצר.

בעקבות ההתייעצויות החליט משרד הבריאות לפעול באופן הבא:

1. איתור והשלמת החיסונים לכל הילדים שאינם מחוסנים לפוליו עד גיל שש, בכל הארץ, בדגש מיוחד על אזור הדרום. במטרה לממש זאת, טיפות החלב יזמנו עתה באופן אקטיבי את הילדים שאינם מחוסנים באופן מלא על פי תוכנית החיסונים המותאמת לגילם. המשרד קרא להורים להפגין עירנות, לבחון את פנקסי החיסונים של ילדיהם ולפנות לטיפות החלב להשלמת חיסונים.

2. משרד הבריאות ייצא בימים הקרובים במסע הסברה באמצעי התקשורת המתאימים כדי להגביר את המודעות לחשיבות השמירה על היגיינה, שטיפת ידיים עם סבון לאחר שימוש בחדרי השירותים או החלפת חיתולים ולפני כל מגע עם אוכל.

3. בימים הקרובים יתבצעו דיגומים נוספים ויאספו נתונים בהיקף רחב יותר. כמו כן תבוצע הערכת סיכונים נוספת. בהתאם למכלול הנתונים שיצטברו, יתקיימו התייעצויות נוספות עם ארגון הבריאות העולמי וה-CDC , כדי להחליט על המדיניות המתאימה למאפייניה הייחודיים של ישראל, כמדינה עם כיסוי חיסוני גבוה של 95% כנגד פוליו.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסונים,  פוליו
תגובות