חדשות

כנס האיגוד הניאונטולוגי הוקדש לטיפול הרפואי בפגים קטנים מאוד

אורח הכנס היה המומחה מארה"ב פרופסור פיינר; הכנס הוקדש לזכרו של ד"ר שמואל יורמן, מייסד הפגייה בבית החולים "הלל יפה"

האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה, בראשות פרופסור שאול דולברג, אירח בשבוע שעבר בכנס האביב השנתי שלו את פרופסור נייל נורמן פיינר מאוניברסיטת קליפורניה שבסן-דייגו, החוקר את סוגיית ההחייאה בפגים והוביל מחקרים חדשניים אחרים העוסקים כולם ברפואת פגים (ניאונטולוגיה).

מימין: ד"ר פדלמן, גברת עדנה יורמן ופרופסור פיינר (צילום: ציון יחזקאל)

מימין: ד"ר פדלמן, גברת עדנה יורמן ופרופסור פיינר (צילום: ציון יחזקאל)

הכנס שהוקדש לפגים הקטנים מאוד, התקיים במרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה ואורגן בשיתוף היחידה ליילודים ופגים של בית החולים. האירוע הוקדש לזכרו של ד"ר שמואל יורמן ז"ל, מייסד הפגייה ב"הלל יפה", שנפטר בשנה שעברה. כ-150 רופאים ומומחים בתחום הילודים והפגים מכל הארץ הגיעו לכנס. הוצגו בו עבודות הקשורות בטיפול בפג הקטן מאוד בימיו הראשונים.

ד"ר מיכאל פלדמן, מנהל מחלקת פגים ויילודים ב"הלל יפה", ציין כי זו הפעם הראשונה שבה אירח בית החולים בחדרה כנס בנושא זה. הוא הדגיש כי ד"ר יורמן ז"ל שם לו מטרה להתחדש ללא לאות בטיפולים בפגים.
פרופסור מאיר אורן, מנהל המרכז הרפואי, בירך את חברי האיגוד. משפחת ד"ר יורמן הודיעה כי תעניק מלגה לעבודה מצטיינת של מתמחה בניאונטולוגיה, אחד התחומים שבו קיים בישראל מחסור הולך וגובר בכוח אדם מיומן.

בנוסף למרצה האורח מארה"ב, הרצו בכנס פרופסור רפי קרסו על קבלת החלטות רפואיות במצבי לחץ וד"ר פלדמן, שהציג מחקר שהתנהל ביחידת היונקים בבית החולים בשיתוף מכון הדימות והמרפאה לנפרולוגיה ילדים ועניינה מעקב רפואי הנדרש בתינוקות עם הרחבה טרום לידתית של דרכי השתן.

בין העבודות האחרות שהוצגו, הפגייה מבית החולים "איכילוב" הציגה עבודת מחקר של מתמחה על הטכניקה לשיפור חלב האם בפגים קטנים. מחלקת הפגים ב-"בני ציון" הציגה עבודה העוסקת בתסמונת המצוקה הנשימתית. בית החולים "הדסה" עין כרם הציג עבודה בנושא פיתוח עמידות לאנטיביוטיקה אצל פגים המפתחים אלחי דם, ובית החולים "כרמל" - זיהוי וניטור הפסקות נשימה (המחקר נערך על מודל חיה - עכברי מעבדה).

יו"ר האיגוד הניאוטולוגי, פרופסור דולברג, סיכם את האירוע בברכה לחברי החדשים של האיגוד ולוועד היוצא.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניאונטולוגיה,  שמואל יורמן,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  רפואת פגים וילודים
תגובות