חדשות

תוכנית תלפיות של המרכז הרפואי שיבא מציינת עשור לקיומה

עד היום הוכשרו בה 46 רופאים מצטיינים, המיועדים לתפקידי מפתח; פרופסור רוטשטיין, מנהל שיבא: "התוכנית בלמה בריחת מוחות"

תוכנית המצוינות תלפיות-שיבא המיועדת למנהיגות רפואית, שאותה מנהל פרופסור יהודה אדלר, חוגגת עשור לקיומה. בשבוע שעבר צוין האירוע בערב חגיגי במעמד השר סילבן שלום ומנהל שיבא פרופסור זאב רוטשטיין.

ד"ר אייל צימליכמן, בוגר תלפיות וסגן מנהל המרכז הרפואי שיבא, והשר סילבן שלום, אורח הכנס (צילום: שיבא)

ד"ר אייל צימליכמן, בוגר תלפיות וסגן מנהל המרכז הרפואי שיבא, והשר סילבן שלום, אורח הכנס (צילום: שיבא)

מטרת התוכנית, ציין פרופסור אדלר, היא להכשיר ולפתח את מנהיגי הרפואה של המחר בישראל. לתוכנית מתקבלים רק רופאים צעירים ומוכשרים במיוחד ש"סומנו" כמועמדים לתפקידי מפתח במערכת הרפואה והבריאות.

בימים אלו הושלם גיוסו של המחזור השישי, שיצא לדרך בקרוב. עד כה הוכשרו בתוכנית ייחודית זאת 46 רופאים ורופאות. בכנס נמסר כי מבין בוגרי התוכנית נמצאים כיום סגן מנהל בית החולים שיבא, שלושה מנהלי מחלקות, שמונה רופאים שקודמו לאחר ההכשרה לניהול יחידות, שניים שקודמו לתוארי פרופסור ואחרים ששולבו להוראת סטודנטים לרפואה, שלושה מהם במעמד של מרצה בכיר.

פרופסור אדלר ציין כי הרופאים משתתפי התוכנית הקימו מעבדות מחקר, השתלבו במחלקות, "גילו נוכחות יוצאת דופן והטביעו חותם". לדבריו, "הם סוחפים את בית החולים כלפי מעלה בהיותם מודל לחיקוי במצוינות, במקצועיות, ברצינות ובאכפתיות".

כ-200 אורחים נכחו באירוע החגיגי שבו חולקה אסופת מאמרים מקצועיים שבוגרי התוכנית פירסמו בעשר השנים האחרונות בעיתונות הרפואית העולמית.

מנהל שיבא פרופסור זאב רוטשטיין: "תלפיות שיבא איננה רק תוכנית מצוינות המעודדת ומטפחת רופאים צעירים בעלי פוטנציאל מבריק, אלא היא בעיני גם מעשה ציוני-פטריוטי. התוכנית מאפשרת לנו במשך עשר שנות קיומה, לבלום בריחת מוחות מובילים לכתובות נחשקות בעולם הגדול ומאפשרת לרופאים צעירים ומוכשרים אופק כאן בארץ, בשיבא. אם יש החלטה שקיבלתי ואני גאה עליה במיוחד לאורך כל שנות פעילותי בבית החולים, זו ההחלטה להיות נחוש ולהוציא לפועל את תוכנית תלפיות."

נושאים קשורים:  חדשות,  תוכנית תלפיות שיבא,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות