חדשות

בעקבות דו"ח המבקר: דיון על "ניתוחים מיותרים ברפואה הפרטית"

הוועדה לביקורת המדינה תעסוק מחר (יום ד') בנושא הרגיש; אל הדיון הוזמנו נציגי הר"י, בתי החולים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים

שרת הבריאות יעל גרמן, בכירי משרדה, נציגי ההסתדרות הרפואית, קופות החולים, בתי החולים וגם נציגים ממשרדי האוצר והמשפטים הוזמנו להשתתף מחר (יום ד') בדיון שתקיים הוועדה לביקורת המדינה בכנסת על דו"ח מבקר המדינה העוסק בהטלת פיקוח על מערכת הרפואה הפרטית. הדו"ח פורסם בתחילת החודש.

בדו"ח מצא המבקר כי במערכת הבריאות הפרטית מתבצעים לעתים ניתוחים מיותרים, שקיים ספר במקרים לא מעטים אם הם נעשים משיקולים מקצועיים. בין השאר, טוען הדו"ח כי החלטות שמקבל רופא פרטי לגבי מטופליו "עלולות להיות נגועות בניגוד עניינים" משום שאותו רופא מקבל שכר עבור הייעוץ, ואם יבצע ניתוח יקבל בנוסף גם שכר בעדו. הדו"ח ציין כי כירורגים בכירים התריעו בעבר בפני משרד מבקר המדינה על כך שלעתים מתבצעים ניתוחים מיותרים במערכת הרפואה הפרטית.

עוד צוין בדו"ח שמנהלי מחלקות ויחידות בבתי חולים ממשלתיים וממשלתיים-עירוניים שונים הפחיתו בהיקפי משרותיהם לצורך עבודה פרטית בקהילה, בבתי חולים פרטיים. התפתחות זו השפיעה לרעה, לדעת כותבי הדו"ח, על איכות הרפואה בבתי החולים הציבוריים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בתי חולים ציבוריים,  רפואה פרטית,  דו"ח מבקר המדינה,  ועדת ביקורת המדינה של הכנסת
תגובות
ד"ר ניר צבר
03.06.2013, 20:50

1. פיקוח - רעיון מצוין.
2. הלוואי והתופעה הייתה ייחודית לרפואה הפרטית...

מומחה
03.06.2013, 21:01

שלום, עמיתים ! התופעה ידועה ותופסת תעוצה. רוצים שיהיה כמו באמריקה ? ואתם יודעים כמה ניתוחים ופעילויות מיותרים מתבצעים שם ברפואה פרטית ..לכן אין רפואה פרטית בקנדה .
בואו נגדיל כמות בתי חולים ציבוריים, תקנים ומשכורות ואז נתחרה ברפואה פרטית ...
אין ברירה - הכי טובים הולכים לרפואה פרטית .. אני גן הולך איתם לשם, כי אין ברירה למרות שגדלתי על הערכים סוציאליסטים ולא נעים לי לדבר עם החולים על כסף...

ד"ר אייליג ישראל
03.06.2013, 21:29

ממש גילה מבקר המדינה את אמריקה.
ועל בקרת עמיתים הוא שמע ?
חבל שלא הקשיבו להסתדרות הרפואית בזמן המו"מ כאשר אנו דרשנו את ביצוע הביטוחים המשלימים בבתיה"ח הציבוריים.
ועכשיו מה יהיה ? קרוב לוודאי כלום כי עדין לא יעבירו את הביטוחים המשלימים לביצוע ההתי"ח ציבוריים

ד"ר אייליג ישראל
03.06.2013, 21:30

ממש גילה את אמריקה

מומחה בכרורגיה פלסטית
25.06.2013, 17:17

פיקוח על רפואה פרטית יתקבל בברכה. בטרם יבוצע כך נראה הגיוני ונכון לבצע פיקוח דומה בבית חולים ציבוריים. גם שם הבלאגן חוגג.
מנהלי מחלקות מתנהגים כשליטים שבלתי ניתן לערער על מעמדם ותפקידם לא מסתיים לעולם. רופאים שלא במסגרת בתי חולים מעלים את רמת השירות ואיכותו לרמה גבוה ביותר כיוון שלא ימצא להם מקום בבית חולים והזכות לשימוש בשירות בית החולים שמור רק לעובדים בו. בבית חולים ציבורי זה לא יקרה. כמה מנהלי מחלקות באמת קדמו את הרפואה ושירות במחלקתם? ספורים אם בכלל... וגם זה למשך 20-30 שנה. קביעות.... סוד ההצלחה של הרפואה הציבורית.