חדשות

פרופסור מ"שיבא" יוביל מחקר בינלאומי לטיפול בשרירני רחם ללא ניתוח

פרופסור ירון רבינוביץ יוביל מחקר בינלאומי חדש שייבחן את יעילות הטיפול באולטרה-סאונד ממוקד לשרירני רחם

פרופסור ירון רבינוביץ (צילום: בי"ח שיבא)

פרופסור ירון רבינוביץ (צילום: בי"ח שיבא)

פרופסור ירון רבינוביץ, סגן מנהל בכיר במרכז לרפואת נשים ויולדות ב"שיבא", יוביל מחקר בינלאומי חדש שבו תיבחן היעילות ארוכת הטווח של טיפול לא פולשני בשרירני רחם (Leiomyoma) שיבוצע באולטרה-סאונד ממוקד (Focused Ultrasound). השיטה מיועדת למנוע ניתוח או כריתת רחם. ההכרזה על השקת המחקר נעשתה בכנס השנתי ה-61 של החברה האמריקנית למיילדות וגינקולוגיה (ACOG) שנערך ב-8-4 במאי בניו-אורלינס.

פרופסור רבינוביץ מסר כי מטרת המחקר היא השגת הוכחה ארוכת טווח בדבר מקומו של הטיפול הלא-פולשני והאמבולטורי בשרירני רחם על ידי הפעלת אולטרה-סאונד ממוקד, שיטה שהיא פרי פיתוח ישראלי.

לפני כעשור בוצע ב"שיבא" - בידי ד"ר יעל ענבר מיחידת הדימות ופרופסור רבינוביץ - הטיפול השני בעולם בשיטה מהפכנית זאת. מאז עברו את הטיפול בהצלחה כמה מאות נשים בישראל וכ-10,000 נשים ברחבי העולם.

במחקר החדש אמורות להשתתף 1,000 נשים בכ-30 מרכזים רפואיים בעולם, ביניהם בארה"ב, בקנדה, במקסיקו, גברמניה, בבריטניה, בהודו, בדרום קוריאה ובישראל (שיבא). פרופסור רבינוביץ יוביל את המחקר בשיתוף חוקרים ורופאים מחו"ל, והוא מתוכנן להתחיל בחצי השנה הקרובה. המחקר יכלול מעקב שיימשך שלוש שנים אחרי מטופלות בשיטה, והתוצאות ישמשו להערכה נוספת בדבר הבטיחות והיעילות של הטיפול הזה בנוסף לממצאים הרבים שכבר קיימים לגביו. הוא ימומן על ידי גופים  פילנתרופיים והחברות פיליפס ואינסייטק.

פרופסור רבינוביץ הדגיש, כי שיטת האולטרה-סאונד הממוקד מאפשרת טיפול לא פולשני בשרירנים של הרחם, מונעת את הצורך בניתוח או בכריתת הרחם, ולכן נותנת אלטרנטיווה טובה לנשים שמעוניינות בפריון עתידי או רוצות להימנע מהחסרונות הבריאותיים של ניתוח לכריתת הרחם.

נושאים קשורים:  חדשות,  שרירני רחם,  אולטרה-סאונד ממוקד,  פרופסור ירון רבינוביץ,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות