חדשות

תגובה לגרמן: "הרופאים נמצאים תמיד במקום שבו החולים זקוקים לטיפול"

כך הודיעה ההסתדרות הרפואית בתגובה לדברי שרת הבריאות, נגד רופאים העוזבים בתי חולים ציבוריים כדי לבצע ניתוחים פרטיים; ועדה מיוחדת לחיזוק הרפואה הציבורית תוקם בתוך כשבועיים

"הרופאים נמצאים תמיד במקום שבו נמצאים החולים הזקוקים לטיפול. מאחר שביטוחים משלימים מפנים חולים למוסדות רפואה פרטיים בלבד - רק שם הרופאים יכולים לטפל בחולים המממשים את זכויותיהם בביטוחים המשלימים. לכן הדרך הנכונה לאפשר מימוש של הביטוחים הפרטיים היא בבתי החולים הציבוריים", כך הגיבה הבוקר (יום א') ההסתדרות הרפואית לדברי שרת הבריאות יעל גרמן, שמתחה ביקורת על כך שרופאים מומחים עוזבים את בתי החולים הציבוריים בשעה מוקדמת מדי, לטענתה, רק כד לטפל בחולים בפרקטיקה הפרטית שלהם.

השרה גרמן אמרה את הדברים בהופעה ב"שבת תרבות" במועצה האזורית דרום-השרון, בתגובה לשאלות בנושא ממנחת האירוע, העיתונאית נחמה דואק.

גרמן גם הודיעה באירוע על הקמת ועדה ציבורית, שתתבקש לתת מענה למחסור החמור במשאבים, באחיות ובציוד בסיסי במערכת הבריאות. היא הודיעה כי הוועדה תקום בתוך שבועיים. תפקיד הוועדה יהיה למצוא מקורות כספיים נוספים למערכת הציבורית, כדי לחזקה.

בעניין הביטוחים הפרטים אמרה גרמן, כי "לכ-80 אחוזים מהאוכלוסייה יש ביטוח משלים או ביטוח פרטי, חלק מהאוכלוסייה מחזיק בשני הביטוחים יחד, מה שיוצר כפל ביטוחים והוצאה מיותרת של מאות שקלים למשפחה במעמד הביניים. על הוועדה הציבורית יהיה להגיש את מסקנותיה תוך חמישה חודשים ולאחר מכן במידה ויהיה צורך אפעל לשינויי חקיקה".

בהמשך דבריה אמרה: "לא ייתכן שבשעה שלוש עוזבים המומחים את בתי החולים לטובת ביצוע ניתוחים פרטיים ומותירים את בתי החולים הציבוריים ללא רופאים מומחים".

נושאים קשורים:  חדשות,  ביטוח משלים,  בתי חולים ציבוריים,  רפואה פרטית,  שרת הבריאות יעל גרמן
תגובות
דר' משה אברמוב
20.05.2013, 19:10

זכותו של החולה לבחור רופא וזכותו של רופא להתפרנס בכבוד ממקצוע אותו רכש במשך עשרות שנים, שלא כמו בעלי מקצועות חופשיים אחרים שכבר לאחר מספר מועט יחסית של שנים נכנסים לשוק הפרטי.
האםשרויות הן שר"פ בכל בתי החולים או לחילופין להעלות משמעותית את משכורות הרופאים כך שלא יזדקקו לפעול במסגרת שר"פ.
דוגמא: שכר הרופאים בקנדה המגיע למאות ויותר אלפי דולר בשנה. אין רפואה פרטית כי אין בכך צורך.

מומחה ותיק
21.05.2013, 10:01

אז המודל הקנדי הוא הפתרון ההוגן והנכון
תהליך הפרטת הרפואה הציבורית, הוא תהליך רע.

דר' שחר
22.05.2013, 22:46

אני שמח לראות כל כך הרבה מגיבים (יחסית) לכתבה פה.
ולשמחתי הרבה עוד יותר, אנ מסכים עם כל המגיבים הנ"ל.
רק תיקון קטן - ישראל שהתיה פעם מדינה סוציאליסטית, ורבים בה הקולות המבכים את העדר הסולידריות החברתית, ומלינים על הרופאים, שוכחים איך במדינות הסקנדינביות (ולא רק בקנדה), שהן מודל למדינת רווחה מודרנית, משלמים משכורות גבוהות מאוד לרופאים, ובתמורה הם אינם עוסקים ברפואה פרטית.
בקנדה לעומת זאת, רופא יכול לבחור להתפרנס משכורת גבוהה ברפואה הציבורית, ללא אישור לעבודה פרטית, או לעבוד רק בעבודה פרטית.
אני מכיר אישית מספר מומחים ותיקים שיכלו להתפרנס יפה מאוד בעבודה פרטית, הממשיכים לעבוד במערכת הציבורית, כי השכר שם מספיק גבוה, והם אינם מחפשים להיות עשירים גדולים: רק רוצים להנות מהעיסוק ברפואה, ומהיכולת לשרת את הצבור תוך כדי פרנסה בכבוד.
הגיע הזמן לבחון זאת גם בארץ.
מצד שני, בואו נהייה ריאלים: אנחנו לא פועלי נמל שמקבלים תוספת רק על זה שהסכימו להגיע בבוקר לעבודה, ותוספת על זה שבאמת עשו את העבודה ביעילות ולא בשביתה איטלקית.
מה שווים חיי אדם, עליהם אנו אחראים, לעומת עוד כמה אניות מטען שצריכות לפרוק סחורות. שם יש כסף אמיתי, והרבה, כמה כבר שווה ביטוח חיים, הא?

נועם נטיף
20.05.2013, 20:26

כל עוד הרופאים העוזבים בשעה 3 מחתימים שעון ביציאתם אין לי כל טענה אליהם.
כל הכנסותיהם מדווחות וממוסות כחוק.
יוותרו נבחרי הציבור על הביטוח הרפואי שלהם וישלמו אותו ממשכורתם, וכן ישתמשו בשירותי הרפואה הציבורית בארץ ולא בחו"ל על חשבון הציבור, יש לי הרגשה שזה יתרום פלאים לרפואה הציבורית.
כמו כן כבר עתה כשכל רופא עובד לפחות במשרה וחצי - יש מחסור ברופאים, כאשר כל רופא יעבוד במשרה אחת מה נראה?

מומחה
20.05.2013, 20:29

בבתי חולים ציבוריים עמוסים מאוד ואין שם מקום לחולים ציבוריים לאן נאשפז את החולים פרטיים .
צריך לבנות בתי חולים פרטיים עם מחלקות פנימיות , די לשיוון בחברה שאין בה שיוון .. אם יש לי ביטח פרטי אני רוצה לנצל אותו לוא רק במקרים כירורגיים ...

עוד מומחה
20.05.2013, 21:18

מה רוצים מהרופאים - שנעבוד בחינם! שעון ניכחות כבר קבלו. לכן רופא שיוצא לאחר שהעביר כרטיס ביציאה זכותו לעשות מה שירצה בעדי להרוויח - להיות נהג מונית לעבוד במיקרוסופט או לקבל ולנתח מטופלים פרטיים. זה כלל לא עניין לממשלה להיכנס לכיסים של רופא לאחר שעות העבודה המסודרות - שהם ע"פ הנחיות הממשלה בהסדר האחרון.
אם רוצים הימצאות בכירים בבתי חולים 24/7 שישלמו!
או שיעשו הסדר שבחו"ל נקראת (מתורגם) "פרקטיקה פרטית אקדמית"
הבכיר בשעות בוקר עובד עם מתמחים ורפואה ציבורית ובערב באותו מרפאה ובית חולים מקבל פרטיים ומנתח אותם באמת מעין שרפ
אז פחות רופאים יברחו מהציבורי לפרטי
ושהציבורי יעבוד יותר יעיל ב 2 משמרות כך ניתן להגדיל כמות הניתוחים האלקטיביים ולא כמו שיש כעת שכבר בשעה 1300 חושבים אחיות איך לסגור חדרים ולא להכניס עוד מקרים כי בשעה 15 נגמר משמרת בוקר........

רופא
20.05.2013, 21:26

בקצרה
אין מעינינה של השרה מה עושה העובר לאחר שעות העבודה
מה היא חושבת שאנחנו נילמד 20 שנה , נשרת ביום ובחילה את הציבור ובסוף נרוויח משכורת שהיא רבע מעובד חברת חשמל
ישראל תיתעוררי כי השרה דואגת למוניטין שלה ולא באמת לפיתרונות לבעיות החולים
הביטוחים המשלימים רק שיפרו את רמת הרפאוה שהממשלה לא רוצה ולא יכולה לתת
כניראה ביש עתיד הבטחות לחוד ומימוש לאחר הבחירות לחוד

נחמיה קיסר
20.05.2013, 21:53

שרה קשקשנית האם יודעת מתי הרופאים מגיעים לעבודה?אולי מספיק עם הפופוליזם המלהג הזה

אריאל
21.05.2013, 10:09

בספרו "לא רציונאלי ולא במקרה" בוחן דן אריאלי התנהגות במסגרת נורמות חברתיות לעומת נורמות שוק. נורמת שוק היא מערכת יחסים פשוטה של קח ותן ומבוססת על שיקולים כלכליים בסיסיים. נורמות חברתיות מבוססות על נתינה כחלק מאלטרואיזם והתנהגות חברתית אחרת. דוגמא הוא נותן בניסוי בגן ילדים. שם הודיעו להורים כי מעתה כל שעת איחור באיסוף הילד תגרור קנס כספי. התוצאה הייתה הפוכה מהמצופה. במקום צמצום איחורים באיסוף, שיעורם עלה. מדוע? לפני כן ההורים עבדו לפי נורמות חברתיות, אי הנעימות שבאיחור וההתנצלויות על כך צמצמו את התופעה אך מרגע שנקבע "מחיר" לאיחור, הורים רבים הרשו לעצמם לאחר ולשאת במחיר. מעניין עוד יותר היה שכאשר בוטל הקנס, התנהגות ההורים נותרה זהה והם הוסיפו לאחר, כלומר לאחר שעוברים לנורמת שוק, קשה מאד עד בלתי אפשרי לחזור לנורמה חברתית. שעון הנוכחות חנק סופית את הנורמה החברתית בהתנהגות הרופאים וההתנהגות הפכה לנורמת שוק. זו הבכיה לדורות וזוהי האמריקניזציה של מערכת הבריאות שלנו.

דוקטור
22.05.2013, 17:52

כל מילה בסלע. בדיוק כך.

פנימאי
22.05.2013, 22:49

מסכים לחלוטין
אחרי שמשרד האוצר טוען באופן רשמי שרופאים "יכולים להרויח הרבה מאוד בעבודה הפרטית" - את באה וכועסת שרופאים הולכים לעבודה פרטית?...?
אנא - תהיו מתואמים

דוקטור
22.05.2013, 17:59

"לא ייתכן שבשעה שלוש עוזבים המומחים את בתי החולים"?? לא יתכן שהכנסת בפגרה במשך מספר חודשים, למרות שמשלמים משכורות כל השנה. לא יתכן שהבנקים, משרדי ממשלה, דואר וכו' וכו' פתוחים שעות ספורות ביום. לא יתכן שרופא בקופ"ח שעובד עם חולים הרבה הרבה יותר קלים - ובלי סטודנטים, הרצאות וישיבות על הראש - מרוויח פי 3.
רופא בכיר העובד משרה מלאה בבי"ח "מבזבז" 40 שעות שבועיות בהן מרוויח 40-50 ש"ח לשעה (כן, גם אחרי השביתה וההסכם החדש), והשכר החודשי ברוטו עם כל התוספות השקליות - 10,000 ש"ח עבור עבודת הבוקר. אז, נותר לנו רק משעה ארבע אחה"צ להשלים את ההכנסה כדי להרוויח עוד קצת. אם השכר הבסיסי יעלה ובצורה משעותית - לא עוד 20-30 אחוז אלא עוד 20-30 אלש"ח - הכל ייראה אחרת.. לטיפולך יעל

דוקטור
22.05.2013, 18:21

וכמובן, הפתרון האולטימטיבי, שיכניס גם מיליארדים לבתי החולים, ישדרג את כורסאות ההמתנה, חדרי הניתוח, איכות הצוות וכל רבדי הטיפול - וגם ישאיר את הבכירים אחה"צ - הכנסת שרותי הביטוחים המשלימים/פרטים אל ביה"ח משעה 1600.

doctor
24.05.2013, 00:09

שלום האם מישהו יודע איך ניתן לאשר את החשבוןב DOCTORS ONLY

DOCTOR SRM
13.06.2013, 23:25

כבוד השרה הרופאים עובדים לפי שעון - עובדים 42.5 שעות שבועיות למשרה . משכורת בקופת חולים או בבית חולים היא לא מספקת - את יכולה להביט בתלושי-שכר .
גם אין הטבות .
ראינו משכורות עובדי נמל וחברת חשמל פי כמה ממשכורת רופא עם חשמל חינם ועוד הטבות לא ברורות .
לצערי כך מסתכלת שרת בריאות על צבור שלם של רופאים עובדים קשה ובשעות לא רגילות בעבודה רגישה ואחראית .
לא פלא על המחסור ברופאים שגדל כל שנה ???
בסלנג עממי אומרים קודם כל הבריאות - ומי שדואג ומטפל בבריאות מקבל יחס כזה