סרטן הערמונית

הנחיות חדשות לשימוש ב-PSA לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית

ההנחיות החדשות, שפירסמה האגודה האמריקאית לאורולוגיה (AUA) מבוססות על חלוקה לקבוצות גיל, ומחליפות את ההנחיות משנת 2009, שהמליצו על ביצוע הבדיקה מגיל 40

07.05.2013, 12:42

בסמוך לפגישה המדעית השנתית שלה פרסמה בסוף השבוע האגודה האמריקאית לאורולוגיה ( American Urological Association‏, AUA) הנחיות חדשות לגבי השימוש ב-PSA כבדיקת סקירה לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית. הנחיות אלו מחליפות את ההנחיות משנת 2009, שהמליצו על ביצוע הבדיקה מגיל 40. ההמלצות החדשות מחולקות לפי הגילאים השונים:

מתחת לגיל 40:
ההנחיות ממליצות להימנע מסקירת PSA בגברים בגיל זה בשל הימצאות נמוכה של סרטן ערמונית בר גילוי והיעדר ראיות לתועלת מבדיקה סקירה שכזו, יחד עם הנזקים הצפויים מבירורים מיותרים.

40-54 שנים:
אין המלצה לבדיקת סקירה בגברים בגיל זה הנמצאים בסיכון ממוצע לסרטן הערמונית. בנוכחות גורמי סיכון (היסטוריה משפחתית או מוצא אפריקאי-אמריקאי) ממליצות ההנחיות להחליט בכל מקרה לגופו.

55-69 שנים:
יש לשקול את התועלת ממניעת מקרה מוות אחד מסרטן הערמונית מכל 1,000 גברים שייבדקו לאורך עשור כנגד הנזקים האפשריים מבדיקה ומטיפול לא נחוצים. על מנת לצמצם נזקים אלו, בדיקת הסקירה צריכה להתבצע במרווחים של שנתיים לפחות.

גברים מעל גיל 70:
ההנחיות אינן ממליצות לסקור גברים מעל גיל 70 או בעלי תוחלת חיים הקצרה מ-10-15 שנים, אם כי גברים בגילאים אלו במצב בריאותי מצוין יכולים להפיק תועלת מבדיקת סקירה לאיתור סרטן הערמונית.

הנחיות אלו נבדלות מהותית מהנחיות כוח המשימה של השירותים המניעתיים (USPSTF) משנה שעברה, שהמליצו כנגד שימוש שגרתי כל שהוא בבדיקת PSA, עקב הנזקים העולים על התועלת.

מקור:
H. Ballentine Carter, Peter C. Albertsen, Michael J. Barry, Ruth Etzioni, Stephen J. Freedland, Kirsten Lynn Greene, Lars Holmberg, Philip Kantoff, Badrinath R. Konety, Mohammad Hassan Murad, David F. Penson and Anthony L. Zietman. Early Detection Of

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית,  גילוי מוקדם,  PSA,  מחקרים
תגובות