חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות הקפיא את הליכי הדחתו של מנכ"ל מאוחדת

השימוע לפרופסור אלחיאני נדחה לאחר חג הפסח וסמכויותיו לקיים התקשרויות בשם הקופה הוחזרו לו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו הורה אמש (יום א') לקופת חולים מאוחדת להקפיא את הליכי הדחת המנכ"ל שלה, פרופסור אשר אלחיאני, ולקיימם רק לאחר חג הפסח. "דה מרקר" דיווח הבוקר  כי פרופסור גמזו הודיע שהשימוע נקבע לפרופסור אלחיאני בהתראה קצרה מדי, מה שלא מאפשר לו פרק זמן מתאים להיערך כדי להציג את מלוא טיעוניו. עוד הורה פרופסור גמזו לדירקטוריון מאוחדת להחזיר לפרופסור אלחיאני את הסמכויות לקיים התקשרויות והסכמים בשם הקופה.

פרופסור רוני גמזו (צילום: יונתו בלום)

פרופסור רוני גמזו (צילום: יונתו בלום)

לפני שבוע כינס הדירקטוריון ישיבת בזק שבה הודיע לאלחיאני כי הוא מוזמן לשימוע לפני הדחה.
עורכי דינו של פרופסור אלחיאני גדעון פישר ונעמה זר כבוד מסרו כי הוא משלם את מחיר ניסיונו להשליט סדר בקופה וליישם באופן שיטתי את מלוא מסקנות דו"ח מבקר המדינה לגביה משנת 2010. תזמון המהלכים בחלון הזמן שבו מתחלף סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בשרה הנכנסת יעל גרמן הוא בגדר מחטף בלתי חוקי בעליל.

פרופסור אלחיאני נכנס לתפקידו במאוחדת לפני כשנתיים. ההנהלה הוותיקה ראתה בו איום וניסתה לבלום את הליכי ההבראה שבהם החל. דירקטוריון הקופה טען כי אלחיאני כשל במתן הסברים למהלכים שנקט והעלה חשד לאי סדרים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  קופת חולים מאוחדת,  פרופסור אשר אלחיאני
תגובות
אפי שריד
29.03.2013, 10:15

שערוריה. מנכל מעולה שמנסה לעשות סדר נתקל בעוינות הממונים עליו. למען השלמת הסדר וניקוי הורוות הוא חייב להישאר ולהמשיך במלאכת הקודש.

ת
13.04.2013, 20:55

אני מקווה שפרופ גמזו יקבל החלטה ויפזר את הדירקטוריון כך שיאפשר למנכל לעשות את המלאכה כהלכה ללא מקלות בגלגלים.