חדשות

מודל רב-תחומי לטיפול בכאב כרוני יוצג ביום עיון בשיבא

ד"ר אדהאן, מנהל היחידה לשיקום כאב בשיבא: "בישראל מתים יותר אנשים מתופעות לוואי של שימוש בתרופות לדיכוי כאב מאשר בתאונות דרכים וטרור"

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר יקיים ביום ד', 20 בפברואר, יום עיון לרופאים ולאנשי מקצוע אחרים שיעסוק בסוגיות שונות הקשורות בשיקום כאב. את האירוע מארגן ד"ר חיים-משה אדהאן מנהל היחידה לשיקום כאב הפועלת במסגרת האגף לאשפוז יום בבית החולים.

הטיפול בכאב תופס כיום מקום נרחב בפרקטיקה הקלינית ונחשב לסיבה השכיחה ביותר לפנייה לרופא. אמנם בעשור האחרון, הדגיש ד"ר אדהאן, חל מהפך טכנולוגי וניכרת התקדמות רבה בתחומי הרפואה השונים, אך עדיין יש מקרים רבים שבהם הטיפול בכאב מהווה אתגר משמעותי לרופאים המטפלים וכמובן למטופל עצמו.

כאב ראש כרוני (אילוסטרציה)

כאב ראש כרוני (אילוסטרציה)

עקב המורכבות בטיפול בכאב כרוני נדרשת כבר התמחות ספציפית והפעלת צוות רב-מקצועי.
היחידה לאשפוז יום ושיקום כאב בשיבא היא מרכז שיקום כוללני למטופלים, והיא חלק מבית החולים השיקומי, בניהולו של פרופסור שלמה נוי. במסגרת אשפוז יום ניתן מענה לצרכים רבים ושונים הנלווים להתמודדות של המטופל הסובל מכאב כרוני באופן מרוכז ותחת קורת גג אחת. הכאב נלווה גם למחלות ופגיעות כגון שבץ מוחי, טרשת נפוצה, פגיעות ראש, פגיעות חוט שדרה, קטיעות גפיים ועוד.

ביום העיון יוצג מודל עבודה רב-מקצועי ורב-תחומי לטיפול בכאב כרוני לצד פתרונות חדשניים. ד"ר אדהאן הוסיף: "בישראל של היום יותר אנשים מתים מתופעות לוואי של שימוש בתרופות לדיכוי כאב, מאשר בתאונות דרכים או בפעילות טרור. הכנס נועד לבחון חלק מהכשלים בתחום רפואת הכאב שעלו בעשור האחרון, במטרה לתת תקווה למטופלים הסובלים מכאב כרוני, וזאת באמצעות גישה טיפולית רב-תחומית מותאמת למקרים הקשים של בעיית הכאב".

נושאים קשורים:  חדשות,  שיקום כאב,  אשפוז יום,  תרופות לדיכוי כאב,  חיים-משה אדהאן,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
עמיר - ללא קרינה בשבילך
19.02.2013, 08:23

אמירתו של ד"ר אדהאן כי " "בישראל של היום יותר אנשים מתים מתופעות לוואי של שימוש בתרופות לדיכוי כאב, מאשר בתאונות דרכים או בפעילות טרור" היא אמירה אמיצה.

חלק מהבעיה בארץ היא חוסר יכולת של מערכת הבריאות להכיר בעובדה כי כאבי ראש כרונים רבים נגרמים מחשיפה לקרינה בלתי מייננת, הן ממכשירי הסלולר, המחשבים האלחוטיים, הנתבים האלחוטיים והן מהאנטנות הסלולריות. כל כאב ראש לא מוסבר מטופל על ידי משכחי כאבים ובתרופות לדיכוי מערכת העיצבית, כאשר במקרה של כאבי ראש מחשיפה לקרינה צמצום חשיפה פשוט (צמצום שימוש) היה מביא להקלה מיידית בתסמינים ללא צורך בצריכה של משכחי כאבים באופן יום יומי.

די בכך שרופאים יכירו את הבעיה ויצינו את האפשרות באוזני הפונים אליהם כדי ליצור שינוי.