חדשות

הר"י: יש לדאוג למיטות נוספות לחולים באופן מיידי

ההסתדרות הרפואית פרסמה הבוקר הודעה ובה היא דורשת פריסה מיידית של מיטות נוספות בבתי החולים והקצאת מלוא התקנים הדרושים לשם כך

ההסתדרות הרפואית קוראת לממשלה להוסיף מייד מיטות אשפוז לבתי החולים ולהקצות את כל התקנים הדרושים לתפעולן. העומסים הכבדים השוררים בימים האחרונים בבתי החולים – תפוסות המגיעות עד ל-160% בעיקר עקב העלייה בתחלואת השפעת – ממחישים את הצורך המיידי הזה.

בהודעה שפרסמה הר"י הבוקר נכתב כי על רקע העומסים הכבדים בבתי החולים בימים האחרונים, שבה ההסתדרות הרפואית וקוראת לממשלה להוסיף את כל המיטות שכבר הוחלט על הוספתן. ההחלטה ניתנה בעקבות בג"צ שהגישה הר"י בנושא זה ב-2011. כעת מתברר כי התוספת איננה מספקת.

מיטות בית חולים (אילוסטרציה)

מיטות בית חולים (אילוסטרציה)

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר בהקשר זה כי "החולים מחכים עכשיו במסדרון למיטות האשפוז החסרות. יש לפרוס אותן באופן מידי ובהתאם לכך גם להקצות את מלוא התקנים הדרושים". עוד ציין ד"ר אידלמן כי על הממשלה הבאה לזנוח רעיונות בדבר חיסכון בתקציב הבריאות ולתכנן פריסת מיטות אשפוז נוספות, מעבר ל-960 שעליהן הוחלט ושעד היום לא נפרסו ולא הופעלו. על הממשלה להיות קשובה לקול הציבור. הוא בא לידי ביטוי היטב בסקרים החוזרים על אותו מסר – "אין לחסוך בבריאות!"

הרי"י מסרה כי מסקר נרחב שנערך בימים האחרונים באמצעות "מכון פאנלס", עולה כי עמדתו של הציבור ברורה וחד משמעית: הציבור בישראל חושב שראוי להעמיד את נושא הבריאות בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה בכל הנוגע להשקעות בתקציב ובמשאבים, וזאת על אף הגירעון.

נושאים קשורים:  חדשות,  מיטות אשפוז,  עומסים בבתי החולים,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות