חדשות

ד''ר אידלמן: ''השינוי בהרכב ועדת בוחני הרופאים למשרות ניהול מהווה פגיעה קשה''

יו"ר הר"י שיגר מכתב בנושא זה לנציב שירות המדינה. היום מתכנסת ועדה מטעם השירות לדיון בשינוי הרכב חברי ועדת הבוחנים

נציבות שירות המדינה מנסה לשנות את שיטת הבחירה של רופאים בכירים למשרות ניהול במערכת הציבורית. היום (יום ד') עומדת להתכנס ועדה מטעם נציבות שירות המדינה כדי לדון בשינוי המניין החוקי של ועדת בוחני הרופאים למשרות אלו. הר"י רואה בדיון היום חוליה נוספת בשרשרת של מהלכים חד-צדדיים הפוגעים ברופאים. אמש שיגר יושב ראש ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן מכתב בנושא לנציב שירות המדינה משה דיין ולחברי ועדת השירות.

"יש חשיבות עליונה", כתב ד"ר אידלמן, "לשמור על מערכת מכרזי הרופאים נקייה כפי שהייתה בעבר. יודגש: מכרזי הרופאים תמיד היו חריגים בנוף המכרזים בשירות המדינה, מתוך מחשבה כי תפקידו של הרופא טומן בחובו אחריות ייחודית על חיי אדם והיא שונה ממקצועות אחרים". ד"ר אידלמן הוסיף כי "העיקרון העומד בבסיס מערכת מכרזי הרופאים, אשר מתפקדת עשרות שנים לשביעות רצון כל הצדדים, הוא כי רופאים נבחרים על ידי רופאים, וזאת לאור ההיבטים הייחודים של עבודתם ואופי ההחלטות שהם נדרשים לשקול במסגרת עבודתם. רק הקפדה על עיקרון זה תוכל להבטיח את האינטרס הציבורי, כי טובת החולה היא השיקול הראשון שיילקח בחשבון ולא שיקולים כלכליים בלבד. הכנסת נציגי ציבור מתחום הכלכלה והניהול, אשר אינם רופאים, פותחת פתח אמיתי ומסוכן לכניסתם והפיכתם של שיקולים כלכליים לשיקולים מרכזיים בבחירת המנהל ובפעילותו בהמשך".

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: יונתן בלום)

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: יונתן בלום)

השינוי המוצע הוא המשכו של שינוי קודם, שעל פיו צורפו לוועדת הבוחנים למשרות מנהלי בתי החולים וסגניהם שני נציגי ציבור מתחום הכלכלה והניהול. "נושא הדיון אינו שינוי מינורי" כתב ד"ר אידלמן, "הוא מהווה חוליה נוספת בשרשרת המהלכים החד צדדיים, המהווים פגיעה קשה ברופאים, בהם מנסה הנציבות לשנות באופן מהותי את כל שיטת בחירת הרופאים למשרות ניהול במערכת הציבורית."

"על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנושא מינויים בתקופת בחירות", מדגיש עוד ד"ר אידלמן במכתבו, "על הממשלה לנהוג ב'איפוק הראוי למעמד של ממשלה יוצאת בהפעלת סמכויותיה לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות לפעול בהם בתקופת המעבר'. הצטערנו לראות, כי הנציבות בחרה בדרך הפוכה. אנו רואים בשינוי המוצע הפרה של מערכת היחסים הטובה ששררה עד כה בין הר"י ואר"מ (ארגון רופאי המדינה) לבין נציבות שירות המדינה. אנו בטוחים שלא תיתן ידך להריסת מערכת היחסים הטובה רבת השנים בין הנציבות לרופאי המדינה ולפתיחתם של מכרזי הרופאים לשיקולים שאינם מן העניין, מה שעלול לגרום לבכייה לדורות במערכת הבריאות הציבורית. את מחירה ישלמו מטופלים רבים".

נושאים קשורים:  חדשות,  נציבות שירות המדינה,  מכרזים למשרות ניהול בתי חולים ציבוריים,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
ד"ר צדיק
16.01.2013, 21:41

מה שאידלמן גרם בהסכם האחרון הוא בכיה לדורות.
הוא כבר לא יכול לגרום לנזק יותר גדול. דמעות תנין של קוזאק נגזל.

ד"ר אידלמן צריך ללכת הביתה
16.01.2013, 22:53

ויפה שעה אחת קודם.
ד"ר צדיק צודק לחלוטין.

על מה אתה מדבר!!!!
17.01.2013, 12:44

המכרזים "תפורים" והוועדות מורכבות מרופאים שנשלחו על ידי בעלי אינטרסיים!!!. חולים רבים נפגעו ונפגעים מועדות מכרזים המושחתות!
אין מילים אחרות בכדי לתאר מה שקורה בודעות המכרזים בשירות המדינה!!!