חדשות

לראשונה: אובחנו מקרים של זיבה עמידה לאנטיביוטיקה בצפון אמריקה

דיווח ב-JAMA: אובחנו מקרים ראשונים של חולי זיבה שלא הגיבו ל-Cephalosporin. כל המקרים - בארה"ב ובקנדה

מערכת כתב העת JAMA הפיצה הבוקר הודעה מיוחדת לתקשורת על אבחון מקרים ראשונים של זיבה עמידה לאנטיביוטיקה. כל המקרים אובחנו בארה"ב ובקנדה. כ-700 אלף אמריקאים חולים מדי שנה בזיבה (גונוריאה).

בדיווח הודגש כי החששות של ארגוני הבריאות והרפואה המרכזיים בעולם התאמתו. מחלת המין גונוריאה נעשתה חסינה ועמידה לאנטיביוטיקה, והתרופות (במתן אוראלי) לטיפול בה אינן יעילות.
JAMA דיווח על 9 מקרים ראשונים, וייתכן שיש יותר. "פירוש הדבר שעומד להגיע לקיצו עידן הגונוריאה שניתן לרפא באמצעות אנטיביוטיקה".

אנטיביוטיקה (אילוסטרציה)

אנטיביוטיקה (אילוסטרציה)

את המחקר הובילה ד"ר ונסה אלן מהמחלקה לבריאות הציבור באונטריו, קנדה. 6.7% מהחולים בזיבה שהגיעו למרפאות המערכת הציבורית בטורונטו וטופלו ב-Cephalosporin, האנטיביוטיקה שנחשבה כקו-אחרון מבחינת היעילות בנטילה דרך הפה, לא נרפאו מהמחלה, אצל 13.3% היא חזרה ו-9% נשארו עם החיידק. זו הפעם הראשונה, הדגישו מחברי המאמר, שנתגלתה גונוריאה עמידה לאנטיביוטיקה רבת עוצמה זאת.

אשתקד הזהירו ה-WHO וה-CDC כי הרופאים צפויים לפגוש חולי גונוריאה עמידה לאנטיביוטיקה וכי המחלה תהיה בלתי ניתנת לריפוי. זיבה היא מחלת המין המדבקת השנייה בשכיחותה בעולם. האזהרה התבססה על ניסויי מעבדה. עתה לראשונה מתברר שזו כבר מציאות ושהצטברו מקרים קליניים המעידים על כך. קודם לכן היו מקרים בודדים של חולי זיבה עמידה לאנטיביוטיקה בבריטניה, באוסטריה, בצרפת, בנורבגיה וביפן. במאמר מערכת נלווה לדיווח שכתב ד"ר רוברט קירקאלדי (Kirkcaldy) מה-CDC הוא מדגיש: "גונוריאה נעשית במהירות מחלה מאיימת". הוא הביע דאגה מכישלונותיה של ה-Cephalosporin לרפא את החולים בזיבה. "הגם שזה בגדר ציון דרך שהיה צפוי להתרחש, מדובר במצב מדאיג באופן עמוק".

לדיווח ב-JAMA

נושאים קשורים:  חדשות,  זיבה,  רפואת עור ומין,  עמידות לאנטיביוטיקה
תגובות