חדשות

משרד הבריאות שוקל להגביל צירוף מבוטחים לביטוחים המשלימים

טיוטת חוזר הופצה לקופות החולים כדי לקבל את התייחסותן לשורה של צעדי ריסון בתחום הזה

משרד הבריאות הפיץ לקופות החולים טיוטת חוזר בדבר כוונת המשרד להטיל שורה של הגבלות על הביטוחים המשלימים (שב"ן) במגמה לרסן אותם. התופעה התרחבה בעיקר מכיוון שהקופות מנסות לשכנע מבוטחים להצטרף לתכניות השב"ן היקרות כמו "פלטינום" בשירותי בריאות כללית, "שיא" בקופת חולים מאוחדת ותכנית ביטוח חדשה של מכבי שטרם אושרה. בין השאר מתכוון משרד הבריאות להגביל צירוף מבוטחים, למשל ילדים, באופן אוטומטי לביטוחי ההורים. זאת בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד. מבוטחים שיבקשו לבטל בטלפון את חברותם בשב"ן יוכלו לעשות זאת בתוך חודשיים מההצטרפות, והכספים ששילמו יוחזרו להם.

בין השאר מתכוון המשרד לאסור על קופת חולים שניסתה לגייס לקוח לביטוח משלים וסורבה לפנות אליו שנית במשך חצי שנה. הקופות לא יורשו לצרף ילדים לביטוחים משלימים באופן אוטומטי, לא יוכלו להציע הטבות שיווקיות בתמורה להצטרפות לתכנית ביטוח משלים, ומוקדנים של הקופות שעוסקים בשיווק שב"נים שלא ימסרו מידע מדויק ללקוחות – יפוטרו.

עוד מוצע בטיוטת החוזר שהקופה תיידע לקוח בשב"ן במסרון (sms) על צירופו לתכנית בתוך 24 שעות מרגע ההצטרפות וכל שיחת מוקדן על הצטרפות לתכנית תכלול הסבר מפורט לגבי השירותים, התשלום החודשי הכרוך ותקופת האכשרה. כמו כן תופעל בקרת איכות על מוכרני הביטוחים.

לטיוטת החוזר (pdf)

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ביטוחים משלימים,  קופות החולים
תגובות
ד"ר אייליג ישראל
11.01.2013, 09:13

קודם המציאו את הביטוחים המשלימים כדי שניתן יהיה להוריד את תוכן הסל. אח"כ הגבילו את מתן השרותים כדי לחזק את המערכת הפרטית.עכשיו הולכים להגביל את ההצטרפות

אולי יותר פשוט לאפשר לבתיה"ח הציבוריים לתת שרותים כפי שצריך ואז השימוש בביטוחי השב"ן יפסיק מעצמו? בסוף עוד נגיע שלתת רפואה טובה יהיה מחוץ לחוק. מדוע חולה צריך להמתין חודשים לטיפול אם יש לו אפשרות, בדרך יחסית זולה, לקבל את הטיפול ומהר.

משרד הבריאות, אל תחפשו פטנטים. תנו לבתיה"ח לטפל בחולים ושלמו על השרות. ולא תחפשו פטנטים לשיפור חווית המטופל. החולה רוצה טיפול טוב ומהר ולאהמתנות של שעות, ימים או חודשים ובסוף התשובה הידוע- אבל זה לא בסל