חדשות

המחוזי: להגיע להסכמות בנושא מיסוי המענקים למתמחים בתוך חודש

השופטת הילה גרסטל: "לא ניתן להתעלם מהאינטרס הציבורי כאשר מדובר ברפורמה מהותית שנועדה להוביל לשינוי משמעותי ברפואה הציבורית".

בית המשפט המחוזי מחוז מרכז הקציב אתמול (יום ב') לרשות המסים ולהסתדרות הרפואית חודש נוסף כדי להגיע להסכמה ביניהן בנושא מיסוי המענקים למתמחים. הדיון התנהל בפני נשיאת בית המשפט המחוזי, השופטת הילה גרסטל, בעתירה שהגישו רופאים מתמחים ביוזמת ההסתדרות הרפואית, נגד רשות המסים. העתירה עוסקת בשאלת שיעור המס שיחול על תשלומי המענקים שקיבלו הרופאים מהמדינה תמורת התחייבותם להתמחות במקצועות המצוקה או בפריפריה.

יש להגיע להסכמות בנושא מיסוי המענקים למתמחים (אילוסטרציה)

יש להגיע להסכמות בנושא מיסוי המענקים למתמחים (אילוסטרציה)

ברקע לדיון עמדה בקשת הרופאים, באמצעות עורכי הדין משה מזרחי ועמית קריגל, לקיים את ההליך בפרוצדורה מהירה, על מנת להוביל לוודאות בקרב הרופאים המתמחים בנוגע לחבות המס על המענקים, שכן לשווי המענק בפועל תהיה השפעה ניכרת על רופאים צעירים, שצפויים להתחיל בהתמחותם בשנים הקרובות, וצריכים להחליט אם לבחור להתמחות במקצועות במצוקה או להעתיק את מקום מגוריהם לפריפריה.

הנשיאה גרסטל הבהירה בדיון כי לא ניתן להתעלם מהייחודיות של המקרה שהובא בפניה ומהאינטרס הציבורי המובהק, כאשר מדובר ברפורמה מהותית שנועדה להוביל לשינוי משמעותי ברפואה הציבורית.

ד"ר ליאוניד אידלמן, שהשתתף בדיון, אמר בבית המשפט כי "מעל 500 רופאים כבר החליטו על גורלם המקצועי ובחרו להתמחות במקצועות במצוקה ובפריפריה, אך לצערנו, רשות המיסים ממשיכה להתעלם מייחודיות המקרה. תקוותנו היא שבית המשפט יקבל החלטה שתאפשר את המשך המגמה החיובית".

אפ הצדדים לא יגיעו להסכמה בתוך חודש, תזומן ישיבה נוספת בנוכחות מקבלי ההחלטות מטעם המדינה.

נושאים קשורים:  חדשות,  רשות המסים,  בית המשפט המחוזי מחוז מרכז,  מענקים למתמחים,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות