חדשות

במחקר חדש בבילינסון נמצא שינוי בגנים המסביר את הכאב במחלת פרקינסון

עורכת המחקר, הנוירולוגית פרופסור רות ג'לדטי: הפתרון התרופתי המומלץ - קנאביס

כתב העת European Journal of Pain מפרסם מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי בילינסון על ידי פרופסור רות ג'לדטי מנהלת מרפאת הפרעות תנועה, ובו נבחנו מנגנוני הכאב בקרב חולי פרקינסון. במחקר נמצא כי אצל חולים הסובלים מכאבים לא מוסברים חלים שינויים בגנים הקשורים למנגנוני הכאב. עד כה לא מצאו קשר בין כאבים אלו למחלת פרקינסון. בזכות תוצאות המחקר אפשר יהיה להעניק טיפול רפואי ייעודי לכאב לחולים אלו.

במחקר נבדקו 8 גנים הידועים כמעורבים בכאב מרכזי בקרב 237 חולי פרקינסון. נמצא כי אצל הנבדקים הסובלים מכאב מתחולל שינוי ברצף הגן הקשור לפעילותם של חומרים דמויי קנאביס המיוצרים במוח (קנאבידואידים) ובגן נוסף הקשור להולכת הכאב.

מחלת פרקינסון (אילוסטרציה)

מחלת פרקינסון (אילוסטרציה)

עורכת המחקר, פרופסור ג'לדטי, רופאה בכירה במחלקה הנוירולוגית, מסרה כי תוצאות עבודה זו תומכות בגישה הגורסת שיש לטפל בכאב של חולי פרקינסון באמצעות קנאביס. עוד מסרה כי יהיה צורך במחקר המשך על השפעת הקנאביס. תוצאות המחקר, הדגישה, מחזקות את העדויות בדבר קיומם של כאבים ייחודיים לחולי פרקינסון. "בישראל כ-20 אלף חולי פרקינסון, כ-80%-50% מהם סובלים מכאבים טורדניים שלא ניתן להם מענה ראוי. לאור תוצאות המחקר, נוכל לטפל באופן ממוקד בכאב ולאפשר איכות חיים טובה יותר".

פרופ' ג'לדטי צופה שבעתיד ניתן יהיה להתאים תרופה אישית לכל מטופל על פי מיפוי הגנים הרלוונטיים לכאב.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרקינסון,  הפרעות תנועה,  קנאביס,  כאב לא מוסבר,  המרכז הרפואי "רבין"
תגובות