חדשות

צוות מומחים לרפואת כאב בארה"ב מתנגד לאישור משכך הכאבים הידרוקודון טהור

11 מומחים התנגדו ורק 2 תמכו באישור השימוש בתרופה החדישה. לטענת המומחים התרופה עלולה להחריף את מגיפת השימוש המעוות במשככי כאבים בארה"ב והתמכרות להם

צוות מומחים של ה-FDA הצביע ביום שישי האחרון ברוב מוחץ נגד התרת השימוש בגרסה רבת העוצמה של משכך-הכאבים הידרוקודון (Hydrocodone) הטהור. בכך שוב עלתה שאלת הצורך בצורה חדשה של משכך-הכאבים שרופאים רבים מרבים לרשום למטופליהם. הצוות שכלל מומחים לנושאי כאב קיבל את ההחלטה ברוב של 11 לעומת 2 ונמנע אחד. התרופה בשם המסחרי Zohydro נרשמת לטיפול בכאב מתון עד כרוני חמור. יש לה אפקט ארוך טווח והיא פותחה במקור על ידי חברת Zogenix מסן-דייגו.

בדיווח לתקשורת נמסר מה-FDA כי הוא איננו מחויב לאמץ את ההמלצות, אבל לעתים תכופות מאוד הוא אכן מקבל אותן. החלטה סופית תתקבל רק ב-1 במארס 2013.

משכך כאבים (אילוסטרציה)

משכך כאבים (אילוסטרציה)

צוות המומחים הסביר כי קרוב לוודאי שהתרופה אמנם מפחיתה כאב, אך יש חשש שהשימוש בה יחמיר את "אפידמיית השימוש המעוות במשככי כאב בארה"ב". פרופסור ג'יימס ווייר (Ware) מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת "הרווארד" הדגיש כי כל קבוצת התרופות שאליה משתייכת התרופה הזאת היא בעיתית מבחינת בטיחות השימוש ומבחינת שימוש מעוות בה". אילו קיבלה ה-Zohydro את האישור, היא הייתה הגרסה הטהורה הראשונה של ההידרוקודון המשווקת בארה"ב. כיום מוצרים דומים הם למעשה תרופות שבהרכבן משולבים משככי-כאבים בעוצמות-נמוכות יותר כמו acetaminophen.

ההידרוקודון הוא תרופת מרשם לטיפול בכאב חד בעקבות פציעה או ניתוח וניתנת גם לטיפול בתסמיני דלקת מפרקים שגרונית (arthritis), מגרנות ומחלות אחרות. התרופה שייכת לקבוצת האופיואידים (אופיאטים). ההרכב הכימי שלה זהה לזה של אופיום. במשפחה זאת מורפיום, הרואין, אוקסיקודון, קודאין, מתדון והידרומורפון.

ה-CDC העריך ב-2011 כי מספר האנשים שמתו בארה"ב כתוצאה מ"שימוש מעוות" בתרופות ותכשירים מאותה משפחה עומד על כ-489 אלף.

היצרנית מציגה את התרופה שפיתחה כתרופה בעלת טווח פעולה ארוך במיוחד. יש לקחת אותה אחת ל-12 שעות לעומת כל 4 או 6 שעות בתרופות משולבות קודאין כמו ויקודין, וצרכני התרופה הטהורה (הגרסה החדשה) אינם מצויים בסיכון לתופעות לוואי הקשורות בכבד כמו ב-acetaminophen.
ה-FDA מאיץ באחרונה יצרניות תרופות לפתח תרופות משככות-כאב מתוחכמות, כך שיהיה קשה יותר להשתמש בהן שלא באופן הראוי ולהתמכר להן כמו לסמים.

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  תרופות מרשם,  משככי כאבים,  אופיאטים
תגובות
אנונימי/ת
10.05.2016, 19:57

דעתי בנושא הידרוקודון היא כזאת.. לא משנה מה יעשו? תמיד המשתמשים ימצאו את הדרך להשתמש בסם.. המלחמה בסמים אבודה.. יש צורך בליגליזציה של כול הסמים!