חדשות

הסוכרת בעולם: 371 מליון חולים - ועוד 187 מליון חולים שטרם אובחנו

הנתונים פורסמו בידי ה-IDF לרגל יום המודעות העולמי לסוכרת. בשנה האחרונה נוספו ל"קהילת חולי הסוכרת" בעולם עוד 5 מיליון אנשים בנוסף לכמעט 190 מיליון שמוגדרים סוכרתיים שטרם אובחנו

הפדרציה הבינלאומית לסוכרת (IDF) שמושבה בבריסל, פרסמה הבוקר (יום ד') - לרגל יום הסוכרת העולמי - נתונים עדכניים חדשים על מימדי המחלה. כיום בעולם יש ל- 371 מיליון אנשים סוכרת ועוד 187 מיליון מוגדרים כסוכרתיים שטרם אובחנו. המשמעות היא שמיליוני אנשים נמצאים בסיכון לפתח סיבוכים - שהטיפול הרפואי בהם יקר וגם מסובך - ביניהם מחלות עצבים וכליות.

ההערכות הקודמות מתוך "אטלס הסוכרת" של הפדרציה מ-2011 הצביע על 366 מיליון אנשים עם סוכרת וארבעה מיליון מקרי מוות של חולים מדי שנה. הנתונים של 2012 מראים על מגמת עלייה מתמשכת במספר החולים בעולם.
עד סוף השנה, 4.8 מיליון אנשים ימותו מסיבוכים הקשורים בסוכרת. מחצית מהם יהיו בני פחות משישים. ה-IDF הוקם בסיוע ארגון הבריאות העולמי ובה חברות יותר מ-160 מדינות בעולם ויותר מ-200 ארגונים רפואיים וציבוריים הקשורים במחלת הסוכרת ופועלים למציאת תרופות, להדרכת חולים ורופאים ולמניעתה.

הממצאים העדכניים האחרים מתוך "האטלס":

-  ההוצאה העולמית על טיפולים בסוכרת ב-2012 תגיע ל- 471 מיליארד דולר, בהשוואה ל-465 מיליארד ב-2011.
-  ארבעה מכל חמישה חולי סוכרת חיים בארצות שבהן רמת ההכנסה לנפש נמוכה ובינונית. אחד מכל שלושה מבוגרים עם סוכרת חי במערב האוקיינוס השקט. אחד מכל ארבעה מקרי המוות מסוכרת מתרחש בדרום מזרח אסיה. ההוצאה הכספית על טיפול רפואי בסוכרת בצפון אמריקה היא הגדולה ביותר. 81% מתושבי יבשת אפריקה שיש להם סוכרת, לא אובחנו כחולים.
-  לאחד מכל עשרה מבוגרים במזרח התיכון יש סוכרת. שיעור זה יעלה בשנים הקרובות. עד סוף 2012 ימותו מסוכרת וסיבוכיה 357 אלף איש באזור. בשנת 2011 מתו מסוכרת 280 אלף. תפוצתה של סוכרת סוג 2 באזור, בקבוצות הגיל הצעירות גבוהה משמעותית יחסית לממוצע העולמי.

עד סוף 2012 עולה מתוך הנתונים החדשים 34 מיליון אנשים במזרח התיכון יחיו עם סוכרת. התפוצה הגבוהה ביותר של המחלה במקרב מדינות המזרח התיכון - היא בכוויית ובערב הסעודית. המספר הגבוה ביותר של מקרים, 7.5 מיליון - במצרים.

על-פי נתוני האגודה הישראלית לסוכרת 500-400 אלף בארץ חולים בסוכרת אבל יש עוד רבים שמוגדרים כחולים ב"סוכרת סמויה" שעלולה להתפתח בעתיד לסוכרת. שכיחות הסוכרת בקרב האוכלוסייה בישראל עומדת על 6.7% . ההערכה: בשנת 2025 יהיו בישראל 1.2 מיליון סוכרתיים.

הפדרציה הבינלאומית לסוכרת קראה לכל גורמי הפיתוח בתחום הרפואי לסמן את המחלה כיעד עולמי מרכזי עד שנת 2015 על מנת ליצור תרופות חדשות ויעילות יותר.
"מיליוני אנשים בעולם מתים מסוכרת ומסיבוכיה והם בשנים הפוריות ביותר שלהם", אמרה ד"ר אן קילינג, מנכ"לית IDF "המגיפה מאיימת על יציבותה של החברה האנושית. היא הופכת לנטל כלכלי ופוליטי עצום על מדינות. המחלה הזאת עדיין דחוקה לשולי סדר היום של גורמי הבריאות והפיתוח העולמיים. מוקצים לה פחות משאבים מהדרוש".

למידע נוסף ונתונים ספציפיים של מדינות ואזורים באתר IDF Diabetes Atlas

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת
תגובות