חדשות

פטור מבחינת הרישוי בארץ - רק לנבחנים חדשים שעברו את בחינת הרישוי בארה"ב

בשום מקרה לא יינתן הפטור לנבחן שכבר נכשל בעבר בבחינה בארץ. כך עולה מתשובת משרד הבריאות לבדיקת "דוקטורס אונלי"

משרד הבריאות החליט להעניק פטור מבחינת רישוי ממשלתית לרופאים שעמדו בבחינת הרישוי האמריקנית USMLE, אולם הפטור יינתן רק לנבחנים חדשים בלבד ובשום מקרה לא יינתן הפטור למי שכבר נכשל בעבר בבחינה בארץ. כך נמסר היום (יום ב') מדוברות המשרד, בעקבות פנייה שהועברה מ"דוקטורס אונלי".
המשרד הודיע כי יזם את התיקון לתקנות הרופאים (תנאים למתן פטור מחובת בחינה) (תיקון) התשע"ג 2012. התיקון נועד לאפשר להעניק פטור מבחינת הרישוי הממשלתית ברפואה למי שעמד בהצלחה בבחינת הרישוי האמריקאית "USMLE") United States Medical Licensing Examination). אישור התיקון המוצע הועבר כבר לידי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת.
עמידה בבחינת USMLE, היא תנאי לעיסוק ברפואה בצפון אמריקה. לבחינה זו ניגשים הן בוגרי לימודי רפואה בארה"ב והן רופאים בוגרי מדינות אחרות, המעוניינים לעבוד בארה"ב.
בחינת ה-USMLE נכתבת בידי "The National Board of Medical Examiners". מועצה זו מחברת גרסה בינלאומית לבחינת הרישוי האמריקאית אשר אומצה עד כה בידי 23 מדינות.
בימים אלו פועלים דיקני הפקולטות לרפואה בישראל לשם החלפת חמש בחינות הסיום הנערכות כיום בארץ לבוגרי הרפואה, בגרסה הבינלאומית של בחינת הרישוי האמריקאית.
משרד הבריאות מסר עוד כי הוא שואף לערוך בעתיד בחינה אחת, אחידה, לבוגרי הארץ ולבוגרי רפואה בחו"ל העומדים לשוב לישראל כדי לעסוק ברפואה.
לאור רמת הבחינה, המימד הבינלאומי שלה ואימוץ הגרסה הבינלאומית בידי בתי הספר לרפואה בישראל, הוחלט במשרד הבריאות להעניק פטור מבחינת הרישוי למי שיעמוד בבחינת ה-USMLE בארה"ב.
"אולם למען הסר ספק, חזר וקבע משרד הבריאות, יובהר כי הפטור הזה יינתן אך ורק לנבחנים החדשים ובשום מקרה לא יינתן הפטור למי שנכשל בעבר בבחינה הממשלתית שאליה ניגש בישראל".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בחינת רישוי ברפואה,  פטור מבחינת רישוי,  רישיון לעסוק ברפואה,  USMLE
תגובות
שלומי
12.11.2012, 18:11

צריך לעבור את 1 ו 2 או מספיק אחד מהם?

אמולסקי דוד
12.11.2012, 19:52

גישה שכזו יוצרת הפלייה בין בוגרי הרפואה במדינות שונות בעולם. בעיניי זאת החלטה מוגזמת . עדיין הרפואה בכל מדינה היא שונה, האוכלוסיות שונות, גם הדרישות שונות. לא בטוח שמי שהצליח בבחינות בארה"ב יצליח גם כאן. לדעתי, כולנו צריכים להיות שווים , אז התחרות תהיה הוגנת.

nv?
12.11.2012, 18:17

איזה שלבים צריך לעבור?

dr estvein
12.11.2012, 18:51

מצחיק מאוד !! מי שעובר את הבחינה האמריקאית בכלל לא יחשוב לבוא לפה,

A
12.11.2012, 19:15

The USMLE exams are much easier than the Israeli exams.
You can use only the question bank and pass the exam
Not sure that should be the standard
for Israel

LOUR
12.11.2012, 19:55

which step should we pass? i did step 1 only it will be enough?

ד"ר חושב
13.11.2012, 00:08

המטרה של מהלך כזה אמורה להגדיל את כמות הרופאים שיעבדו בישראל - אולם למה שמישהו שכבר עשה את השלבים של ה USMLE ירצה לשוב לכאן?

מדובר במבחן שעולה אלפי דולרים - אם משקללים את ההכנה, הרישום לכ השלבים והטיסה לארה"ב לביצוע החלק האחרון של הבחינה.

ישנה מצוקה שנוצרה בעקבות תכנון לקוי של שנים, מבלי שאף אחד נדרש לתת על זה את הדעת, ועכשיו מנסים למצוא פתרונות קסם של רפואה בשקל. עד מתי ימשיכו להתגלח על המערכת? מספיק עם השטויות!

המום!
13.11.2012, 00:16

לא רק שהמדינה מקבלת רופאים "מוכנים" מחו"ל מבלי שהיא התערבה או השקיעה בהכשרתם, עכשיו משרד הבריאות מציע אלטרנטיבות (יקרות!!!) בכדי "לאפשר" לאותם אנשים לעבוד בארץ.

במדינות מתוקנות יש מערך של מלגות ו/או הלוואות מסובסדות לתושביה שבחרו ללמוד רפואה במדינות זרות. בישראל נושא זה שלא קיים.

ככה לא מייצרים פתרון לבעיה כה שורשית. זו לא דרך להוביל לשינוי אמיתי!

רמואל
13.11.2012, 00:47

באופן אישי, אם זה נכון, אני מאוד אשמח. משתי סיבות עקריות:
1. את הבחינה בארץ אפשר לעשות רק פעמיים בשנה. כשאסיים לימודי רפואה, כנראה אצטרך לחכות חצי שנה-חמישה חודשים בשביל לגשת לבחינה. זה בזבוז של זמן, שבארץ מאוד יקר.
לבחינה האמריקאית יש עשרות מועדים בחודש.
2. יש ספרים ידועים, שמכינים את הסטודנט לשלבים השונים של המבחן האמריקאי. אפשר לבחור אותם בקפידה, לקרא אותם בעיון, לעשות שאלות התרגול המומלצות - ולעבור. בחינה זו בודקת הבנה. אם אתה עובר את המבחן האמרקאי- אתה יודע את החומר. הבנתי, שהבחינה הישראלית עשויה משאלות שלא נוסחו ע"י וועדה אלא הועתקו (העתק-הדבק) מספרי שאלות. יש האומרים, שהבחינה הזו- בודקת יותר שינון מהבנה.

מעבר לכך, עם הזמן, המבחן האמריקאי קיבל מעמד של "סטנדרד" אצל סטודנטים, הרוצים לעשות חלק מההתמחות שלהם בחו"ל. יש המון סטודנטים כאלה.

אני לא מבין, מדוע יש אילו הטוענים, כי יש כאן אפליה. מי שסיים בצרפת או בדרום אפריקה יכול לעבוד בישראל ללא בחינה, הידעתם? זו אפליה? אין שום קשר. למה למנוע מבן אדם שעבר מבחן שהוא לכל הפחות ברמה של המבחן בארץ- לעשות גם את המבחן בארץ. למה?? זה מעקב כניסה של רופאים לבתי החולים.

שאלו אם מי שעבר את המבחן יחזור לארץ או שכבר יעדיף לנסות את מזלו בארהב. שאלה לא קשורה. מי שרוצה לעזוב- יעזוב בלי שום קשר למבחן הזה.
אני רוצה לחזור לארץ ויכול להיות, שזה קצת יעזור לי.

יהושוע
13.11.2012, 22:41

USMLE STEP 1 היא בחינה מיותרת הואיל ואינה קשורה כלל ליכולת הקלינית של הרופא, אלא למדעי בסיס שתקפים ללימודים אוניברסיטאיים ותו לא! טוב יעשה משרד הבריאות אם יאפשר הכרה בשלב 2 בלבד לגבי בוגרי רפואה מחו"ל המעוניינים בסטאז' וקבלה להתמחות בארץ. באשר למומחים שעשו את התמחותם בחו"ל ; כאן יש לנהוג בהדדיות על פי היחס לו זוכים מומחים ישראלים, המעוניינים להשתלם בחו"ל. אין שום סיבה שבעולם להכיר במומחיותו של רופא מארה"ב או אירופה, אם אלו לא מכירות במומחיותו של רופא ישראלי. לא ייתכן שמומחה ישראלי ייאלץ לעבור את בחינות ה- USMLE אם הוא רוצה לצאת להשתלמות בארה"ב , בעוד שלעמיתו האמריקאי יפרשו שטיח אדום, אם ירצה לעסוק בתחום התמחותו כאן.

Joe
14.11.2012, 04:23

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4304568,00.html
" כדי לקבל פטור מהבחינה הישראלית, די לעבור את שני החלקים הראשונים של הבחינה, הנערכים בכתב. "
One should ONLY pass Step 1 and Step 2 CK , according to YNET..

גנאים מחמד
17.02.2013, 11:08

שאלה
באיזה מגינות ארופיות ניתן לגשת למבחן?
אם אני לומד שנה 5 במדינה שלא נכללת האם אוכל לגשת למבחן?
תודה

גנאים מחמד
17.02.2013, 11:09

שאלה
באיזה מדינות אירופיות ניתן לגשת למבחן?
אם אני לומד שנה 5 במדינה שלא נכללת האם אוכל לגשת למבחן?
תודה