חדשות

פרופ' גמזו: סגירת "ביקור חולים" - צעד בלתי נמנע

הבוקר ידון בית הדין לעבודה בהוצאת צווי ריתוק לעובדי בית החולים. פעילותו וניהולו של בית החולים יועברו בהדרגה לידי המרכז הרפואי שערי צדק

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו הודיע במכתב ליו"ר ועד הרופאים בבית החולים ביקור חולים, ד"ר אפי הלפרין, כי סגירת בית החולים או העברת פעילותו לבית חולים אחר בירושלים, היא צעד בלתי נמנע.

ההערכה היא שהמרכז הרפואי שערי צדק יקבל לידיו בימים הקרובים את הניהול ואת ההפעלה של ביקור חולים ושסגירת המוסד הרפואי הוותיק (קיים 176 שנה) תיעשה בהדרגה. לשם כך תעמיד המדינה לרשות שערי צדק תקציב מיוחד. תהליך העברת הפעילות צפוי להימשך ימים אחדים.

בניין בית החולים ביקור חולים, חזית רחוב שטראוס (מקור צילום: ויקיפדיה)

בניין בית החולים ביקור חולים, חזית רחוב שטראוס (מקור צילום: ויקיפדיה)

היום (יום ב') ידון בית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשת הנהלת בית החולים ביקור חולים להוציא צווי ריתוק נגד העובדים. אתמול נטשו העובדים מחלקות שונות, והן פעלו במתכונת חירום מצומצמת. בעיצומים שננקטו עד כה השתתפו אחיות, צוותים פרה-רפואיים ועובדי מנהל ומשק. 120 הרופאים יגיעו היום לבית החולים, אף כי הכריזו על סכסוך עבודה, באמצעות הר"י, ביום חמישי שעבר.

במכתבו לד"ר הלפרין כתב עוד פרופסור גמזו: "הנני מפנה תשומת לבכם (הרופאים) לחובה החלה עליכם מכוח פקודת בריאות העם, פקודת הרופאים ומכות תקנות בריאות העם, להתנהגות שהולמת את תפקידכם ובמרכזה מניעת נטישת מטופלים, צעד שעלול באופן ממשי לסכן את בריאותם. סגירת המוסד או העברת הפעילות לבית חולים אחר היא צעד בלתי נמנע בעת הזו, אולם הוראתי אליכם היא לשמור לפחות על מתכונת עבודה של שבת, עד שיימצא פתרון חלופי לאשפוז ולטיפול במטופלים ועד סגירת המוסד או העברתו לבית חולים אחר".

חדר המיון בביקור חולים חדל לקלוט חולים כבר בשבוע שעבר על פי הוראת משרד הבריאות. אגפיו עברו לעבוד במתכונת שבת והמרפאות שבו אינן פועלות. אמש הודיע בית החולים שיפסיק לקלוט יולדות ויעבירן לבתי החולים האחרים בירושלים. הבוקר יגיעו אנשי משרד הבריאות למקום כדי לבדוק אם היולדות שעדיין נמצאות זוכות לטיפול רפואי או שיש להעבירן למוסדות אשפוז אחרים.

דוברת משרד הבריאות מסרה אמש את ההודעה הבאה לתקשורת: בית החולים ביקור חולים הגיע לרגע קריטי של סגירה או העברה לבית חולים אחר. שום מוסד לא ייקח לעצמו את הזכות לנטוש מסגרות רפואיות גם אם אינו מקבל משכורת ויש הלנת שכר קיצונית. לכן היום הודיע המנכ"ל ליו"ר הדירקטוריון ולוועדי העובדים שתהליך סגירת או העברת בית החולים יבוצע באופן מתואם ומדורג ובשום אופן ללא נטישת אנשי צוות שעלולה לסכן את החולים במחלקות."

נכון לאמש מאושפזים בבית החולים 20 חולים במחלקות שונות, 14 מהם סיעודיים, אך הם יועברו למוסד חלופי במעלה אדומים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בית חולים ביקור חולים,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  פרופ' רוני גמזו
תגובות