חדשות

בכירים מה-OECD משתתפים בכנס לציון 100 שנות רפואה ציבורית בישראל

בכנס הוצג מחקר ישראלי המדגים מודל למבנה אופטימלי של מערכת בריאות ציבורית עבור כל אחת ממדינות הארגון

בכירים מ-16 מדינות באירופה החברות בארגון ה-OECD, מומחים בתחומי כלכלת בריאות, משתתפים בכנס שעורך משרד הבריאות לציון 100 שנות רפואה ציבורית בישראל. הכנס ,שכותרתו "מימון מערכות בריאות ושירותי בריאות", החל אתמול ויימשך היום.

ראש המשלה בנימין נתניהו העביר ברכה לכנס, ובה תיאר את ההצלחות ואת ההישגים שרשמה מערכת הבריאות בשלוש השנים האחרונות. לדבריו, אלו "הישגים מרשימים ביותר ובכל מדד מציבים את ישראל באחד המקומות הגבוהים בעולם". סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הדגיש את הצורך להגדיל את האמצעים של משרד הבריאות כדי לשפר את השירות שניתן לציבור, וציין כי למרות המחסור התקציבי, מגיעה מערכת הבריאות של ישראל להישגים גדולים.

מארק פירסון, ראש חטיבת הבריאות בארגון OECD בהופעה בכנס בתל-אביב (צילום: משרד הבריאות)

מארק פירסון, ראש חטיבת הבריאות בארגון OECD בהופעה בכנס בתל-אביב (צילום: משרד הבריאות)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו הציג בכנס מחקר שערכו ניר קידר וד"ר חיים לבון ובו הודגם  מהו המבנה האופטימלי למערכות בריאות ומהי הדרך להגיע אליו. מחברי המחקר טוענים שאימוץ המבנה המוצע יתרום להגדלת תוחלת החיים ולחיסכון של מאות מיליוני דולרים בתקציבי מערכות הבריאות בעולם. העבודה התבססה על נתונים מכל מדינות ה-OECD והחוקרים נעזרו במודל ממוחשב לגיבוש מבנה עבור כל אחת מהמדינות, שייעל את מערכות הבריאות שלהן.

הבוקר (יום ג') אמר פרופסור גמזו בדיון ברשת ב' ב"קול ישראל" כי התרשם שמערכת הבריאות הציבורית הישראלית "מעוררת קנאה" במדינות ה-OECD משום שהצליחה להתמודד עם מחלות כרוניות וגם מתמודדת עם תופעת השמנת-היתר. "המבנה שבו קופות החולים אינן חברות ביטוח ורוב בתי החולים הם ציבוריים, זוכה לתשומת לב ולעניין רב" אמר פרופסור גמזו. עם זאת הודה כי במערכת הבריאות הישראלית בעיות שמחייבות פתרון ובדעת המשרד לבצע זאת, אך זה ייקח זמן. הוא ציין במיוחד את בעיית המחסור במיטות ובתקנים, בעיקר במחלקות הפנימיות. ד"ר יונה וייסבוך מראשי ארגון המתמחים, ד"ר אוסקר אמבון מנהל בית החולים זיו בצפת וד"ר יהודה אולמן מרמב"ם, הדגישו בעיקר את הבעייתיות שבעלייה העקבית ברפואה הפרטית בישראל.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  רפואה פרטית,  ארגון ה-OECD,  רפואה ציבורית
תגובות