חדשות

ארה"ב: יותר מ-2,000 תביעות בעקבות תופעות לוואי מנטילת אנטיביוטיקה מקבוצת fluoroquinolone

רופא מומחה מקנדה טוען כי רופאים רבים רושמים למטופליהם אנטיביוטיקה במינון מופרז

תופעות לוואי לא רצויות ולעתים אף חמורות מאוד בעקבות שימוש יתר בתרופות אנטיביוטיקה פופולריות, הובילו בשנה האחרונה להגשת יותר מ-2,000 תביעות נזיקין מצד מטופלים לבתי המשפט בארה"ב, כך דיווח "ניו-יורק טיימס".

אנטיביוטיקה (אילוסטרציה)

אנטיביוטיקה (אילוסטרציה)

התרופות שגרמו לתופעות הלוואי היו מקבוצת fluoroquinolone, וביניהן Ciprofloxacin ,Levofloxacin ו-Moxifloxacin. בשנת 2010 הייתה ה-Levofloxacin האנטיביוטיקה הנמכרת ביותר בארה"ב. הבעיות עם קבוצת תרופות זו הן בכך שנרשמו על ידי הרופאים למטופלים, שלא כנדרש. תרופות אלו הן רבות-עוצמה והן נחוצות לטיפול בדלקות חיידקיות חמורות ומסכנות חיים כמו דלקת ריאות שבה לוקים מטופלים בעת שהות בבית חולים.

תופעות הלוואי החמורות הוצגו בחודש אפריל במאמר שפרסם ד"ר מאהיאר אטמינן, פרמקולוג-אפידמיולוג בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בריטיש קולומביה בקנדה בכתב העת Journal of the American Medical Association, ובו הוא הצביע על הסיכונים הכרוכים במינון יתר ורישום יתר של תרופות אלו "מצד רופאים עצלנים שמנסים להרוג זבוב בנשק אוטומטי", כתב במאמרו.

בין הסיכונים שמנה פגיעה קשה ברשתית עד כדי עיוורון, תופעת לוואי חמורה שנמצאה בשיעור גבוה פי חמישה בקרב מטופלים שקיבלו את האנטיביוטיקה הנ"ל לעומת אלו שלא טופלו בה. תופעת לוואי קשה אחרת היא כשל אקוטי של הכליות.

לדיווח המלא ב"ניו-יורק טיימס"

נושאים קשורים:  חדשות,  תופעות לוואי,  אפידמיולוגיה
תגובות