חדשות

לקראת הועידה ה-42: ועדה ציבורית בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר תבחן את פעילות הר"י

הוועדה תתכנס לישיבה ראשונה כבר בשבוע הבא. מתכוונת לפנות לכל הרופאים להגיש לה את הצעותיהם או השגותיהם

ההסתדרות הרפואית מקימה ועדה ציבורית בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, כיום נשיאת מועצת העיתונות. הוועדה תבחן את פעילות הארגון במלואת מאה שנה להיווסדו ולקראת הכנת ועידת הר"י ה- 42. לצידה של השופטת דורנר יכהנו עוד פרופסור שאול שאשא, שכיהן עד 2006 כמנהל בית החולים לגליל המערבי בנהרייה ודוד בועז, בעבר הממונה על התקציבים משרד האוצר וכיום מנכ"ל חברה ליזום עסקי.

דליה דורנר (מקור צילום: ויקיפדיה)

דליה דורנר (מקור צילום: ויקיפדיה)

הר"י מציינת עתה 100 שנים להיווסדה. בכל שנות פעילותה, ניצבו לנגד עיני ראשיה והנהגתה אותן שלוש מטרות שנוסחו בעת שהוקמה ההסתדרות הרפואית ו"עד היום לא נס לחן" כפי שחוזרים ומדגישים ראשי הר"י: השלושה הם - קידום העניינים המקצועיים, המדעיים והכלכליים של חבריה, שמירה על רמה מקצועית ואתית נאותה של מקצוע הרפואה ודאגה למעמד הרופא ולקידום הרפואה הציבורית בארץ.
יו"ר הר"י ד"ר ליאוניד אידלמן אמר בהקשר זה: "על מנת להמשיך ולפעול למען מטרות הארגון באופן מיטבי, בוחנת ההסתדרות הרפואית את עצמה מעת לעת. 100 שנה להר"י הוא לכן הזדמנות נאותה לבחינה מחודשת ודווקא על ידי ועדה ציבורית וחיצונית, כדי שזו תקבע את האופן שבו מגשימה ההסתדרות הרפואית בישראל את מטרותיה". ד"ר אידלמן בירך את חברי הוועדה על שנענו לפנייה ולקחו על עצמם משימה חשובה זו.
בכתב המינוי של חברי הוועדה הודגש שהיא תבחן, תדון ותגיע להמלצות במספר נושאים: תקנון הר"י, אופן קבלת ההחלטות והתהליכים בארגון; הקשר עם חברי הארגון – "וכל נושא אחר שיהיה צורך להביא בפני חברי הועדה".
במסגרת עבודתה תראיין הוועדה רופאים. כל רופא שירצה להשמיע את עמדותיו יוזמן להגיש פניה בכתב. חברי הוועדה ישקלו כל פניה ויחליטו אם לזמן את הרופא-הפונה לפני הרכב הוועדה כדי לשמוע אותו, או שתסתפק בפניה בכתב. הוועדה צפויה להתכנס לישיבתה הראשונה כבר בשבוע הבא.

נושאים קשורים:  חדשות,  דליה דורנר,  דוד בועז,  פרופ' שאול שאשא
תגובות