חדשות

השתלה ראשונה של מסתם אאורטלי לחולה עם לב מלאכותי

בית החולים שיבא: זו השתלה חדשנית ראשונה מסוגה בעולם. את ההליך הובילו פרופסור ויקטור גויטע וד"ר עמית שגב בליווי פרופסור יעקב לביא

המרכז הרפואי שיבא דיווח אמש (יום ד') כי במכון הלב שלו נערך הליך של החלפת מסתם אאורטלי לחולה עם לב מלאכותי. לדברי בית החולים מדובר בהליך קרדיולוגי חדשני שנערך לראשונה בעולם.

צוות הרופאים כלל את פרופסור ויקטור גויטע מנהל יחידת הצנתורים במכון הלב, וד"ר עמית שגב רופא בכיר ביחידת הצנתורים. את ההליך ליווה פרופסור יעקב לביא, מנהל יחידת השתלות לב. הצוות ביצע השתלת מסתם מלעורית (בגישה הצנתורית) בהרדמה מקומית על לב פועם, מבלי להפסיק את פעולת הלב המלאכותי שהיה בגוף המטופלת. הפעולה המורכבת הוכתרה בהצלחה.

לב מלאכותי (אילוסטרציה, מקור: יוטיוב)

לב מלאכותי (אילוסטרציה, מקור: יוטיוב)

על-פי הדיווח שמסר בית החולים, המטופלת היא בת 55 הסובלת מאי-ספיקת לב קשה ונושאת לב מלאכותי מזה כשנה. מצבה החמיר כתוצאה מהופעת דליפה קשה של המסתם האאורטלי. הבעיה שנוצרה גרמה לכך שדם שאמור להיות מוזרק על ידי הלב המלאכותי לאבי העורקים, חזר לאחור. הפתרון לכך במצב הרגיל הוא ניתוח לב שבו מחליפים את המסתם. ניתוח כזה איננו אפשרי עבור חולה עם לב מלאכותי. צוות הרופאים החליט על ביצוע הפעולה החדשנית, שבה הושתל בהצלחה מסתם תותב מסוג "Core Valve" של חברת מדטרוניק. החולה החלימה, ובדיקת אקו למחרת הפעולה, העלתה כי המסתם מתפקד היטב ללא דליפה.

נושאים קשורים:  חדשות,  צנתור,  לב מלאכותי,  החלפת מסתם אאורטלי,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות