דימום וסתי כבד

טיפול חדש בדימום וסתי כבד משפר את התפקוד בעבודה ובמשימות יום-יומיות

מחקר רב מרכזי מאירופה ואוסטרליה מצא כי טיפול ב-estradiol-valerate/dienogest שיפר את התפקוד של נשים הסובלות מדימום וסתי כבד

דימום וסתי כבד מוגדר על פי כמות הדמם (80 מ"ל ומעלה בכל מחזור חודשי), או על פי תחושה של דימום כבד הפוגע באיכות החיים. שיעור הנשים הסובלות מתופעה זו נע בין 4% ל- 52% (בהתאם להגדרה). במקרים רבים לא נמצא גורם לדימום המוגבר.
קלייר - (estradiol-valerate/dienogest E2V/DNG) היא גלולה למניעת היריון שמטרתה לטפל בנשים הסובלות מדימום וסתי מוגבר ללא פתולוגיה אורגנית ומעוניינות במניעת היריון. במחקר זה נבחנה השפעת הטיפול על היעילות בעבודה ועל התפקוד היומיומי של נשים אלו.

המחקר נערך ב-34 מרכזים באירופה ובאוסטרליה, וכלל משתתפות בנות 18–54 שאובחנו כסובלות מדימום וסתי כבד. המשתתפות הוקצו אקראית לשתי קבוצות – קבוצת טיפול ב- E2V/DNG שכללה 108 משתתפות וקבוצת פלסבו שכללה 62 משתתפות, שהיה לגביהן מידע מלא זמין.

קלייר (גלולה למנית הריון, באייר)

קלייר (גלולה למנית הריון, באייר)

שיעור התגובה לטיפול (מבחינת כמות הדימום ותחושת האישה) היה גבוה יותר בטיפול בקלייר בהשוואה לפלסבו. מידת הפגיעה בתפקוד בעבודה בשל הדימום הכבד שנראתה בתחילת המחקר נעה בין 18% ל-73% במדינות השונות, ומידת הפגיעה בטיפול היומיומי נעה בין 30% ל-65%. בכל המדינות נראה שיפור גבוה יותר בתפקוד בטיפול בעת נטילת E2V/DNG בהשוואה לפלסבו. בממוצע היה שיפור של 46% בתפקוד בעבודה בעת נטילת E2V/DNG לעומת 15% בפלסבו, ושיפור של 56% בפעילות היום יומית בעת נטילת E2V/DNG לעומת 31% בפלסבו.

החוקרים מסכמים כי טיפול ב-E2V/DNG (קלייר) לנשים הסובלות מדימום וסתי כבד ללא פתולוגיה אורגנית מוביל לשיפור בתפקוד היומיומי ובתפקוד בעבודה, וכי לשיפור זה יהיה ביטוי כלכלי ניכר.

מקור:

Wasiak et al.; Impact of estradiol-valerate/dienogest on work productivity and activities of daily living in European and Australian women with heavy menstrual bleeding, International Journal of Women's health July 2012 2012:4 271 - 278

נושאים קשורים:  דימום וסתי כבד,  estradiol-valerate/dienogest,  מחקרים
תגובות