משפט

שופט שלום בחדרה אימץ חוות דעת רפואית ודחה תביעה לפיצויים על כריתת רחם

חוות הדעת הרפואית קבעה כי חיי האישה ניצלו רק בזכות הליך הכריתה שנעשה עקב מצבה החמור. האירוע התרחש ב"הלל יפה"

שופט בית משפט השלום בחדרה חננאל שרעבי, קיבל בשבוע שעבר (17 ביולי) חוות דעת רפואית שהציג פרופסור ראובן פייזר ודחה תביעה של אישה שחייה ניצלו בזכות כריתת רחם. היא תבעה פיצויים ממשרד הבריאות בסך 800 אלף שקל בטענה שהכריתה לא הייתה הכרחית. השופט לא קיבל את גרסתה.

מכתב התביעה עולה כי האישה, סבחה אבו-באכר, הגיעה ב-2007 לבית החולים הלל יפה בחדרה כיולדת, כאשר היא מדממת בשבוע ה-31 להריונה הרביעי. הרופאים החליטו על ביצוע ניתוח קיסרי דחוף. בסיום הניתוח החלה האישה לדמם בצורה שסיכנה את חייה. הרופאים ביצעו ניתוח נוסף וכרתו את הרחם. האישה ובעלה טענו בתביעה שהאבחון שהוליך לניתוח השני היה שגוי וכי לא ניתנה הסכמתם לביצועו.

השופט ניתח בפסק הדין את חוות הדעת הרפואית וקיבל את זו של פרופסור פייזר, שמונה כמומחה מטעם בית המשפט - ולפיה "מצב היולדת חייב נקיטת פעולה מיידית של כריתת רחם, שבוצע בצורה מהירה ובסטנדרט רפואי מקובל, כשהרופאים נהגו בצורה הנכונה כשכרתו את רחם התובעת כדי להציל את חייה. לא הייתה ברירה אחרת".

בנוגע לקבלת ההסכמה אימץ השופט את עמדת ד"ר חיים דוד, מהרופאים שטיפלו באישה. "התוצאה לתובעת, עם כריתת רחמה, סיכם השופט את פסק הדין, היא תוצאה קשה, במיוחד לנוכח גילה הצעיר. עם זאת, הניתוח הקיסרי הדחוף שבוצע בה ביום האירוע היה הכרחי וחיוני להצלת חייה והצלת העובר. כריתת הרחם, כפעולה נלוות עקב סיבוך של שליה נעוצה, הייתה חיונית והכרחית להצלת חיי התובעת. הפעולות הרפואיות הצילו את חיי התובעת והעובר".
בשל נסיבות המקרה, נמנע השופט שרעבי לחייב את התובעים בתשלום הוצאות.

נושאים קשורים:  משפט,  כריתת רחם,  פרופ' ראובן פייזר,  תביעת פיצויים
תגובות
נועם
31.07.2012, 09:14

חבל שלא נתנו לה למות עם הרחם.
חולים כפויי טובה מרפים את ידי הצוות הרפואי.