בני נוער

שליחת הודעת מיניות בסלולרי קשורה להתנהגות מינית מסכנת

במחקר שבחן את תופעת ה-sexting בקרב בני נוער בארה"ב נמצא כי מדובר בתופעה שכיחה, שיש לה השלכות על התנהגות מינית מסכנת

sexting (שילוב המילים sex+texting) משמעו שליחת מסרונים הכוללים תמונות או תכנים בעלי אופי מיני מובהק. מדובר בתופעה שזכתה לתשומת לב ציבורית, בעיקר בהקשר של תביעות או של מקרי הטרדה. סקרים שערכו גורמים שונים מצאו כי מדובר בתופעה שכיחה. במחקר זה נעשה ניסיון לאפיין את היקף התופעה בארה"ב ואת השלכותיה על ההתנהגות המינית.

המחקר נערך בשבעה בתי ספר בטקסס, ובמסגרתו הועבר לבני נוער שאלון שכלל שאלות לגבי sexting ולגבי התנהגות מינית. נכללו 948 משתתפים בני 14–19 (בממוצע 15.8 שנים), מהם 55.9% בנות.

שליחת מסרונים (אילוסטרציה)

שליחת מסרונים (אילוסטרציה)

27.8% מהבנים ו-27.5% מהבנות דיווחו כי שלחו sext – מסרון או אי-מייל עם תמונת עירום של עצמם. 68.4% מהבנות ו-42.1% מהבנים דיווחו כי התבקשו לשלוח sext. כמו כן, 46% מהבנים ו-21% מהבנות דיווחו כי ביקשו מאחר לשלוח להם sext. בנות נטו להיות מוטרדות מבקשה כזו – 27% מהבנות לעומת 3% מהבנים שהתבקשו לשלוח sext חשו מוטרדים מאוד עקב הבקשה. שכיחות ה-sexting עלתה עם הגיל, הגיעה לשיא בגיל 16–17 וירדה בהמשך.

בקרב בנות נמצא קשר מובהק בין כל היבטי ה-sexting לבין קיום יחסי מין והתנהגות מינית מסכנת. לדוגמה, 77.4% מהנערות ששלחו sext לעומת 42.0% מאלו שלא עשו זאת דיווחו על קיום יחסי מין, 55.8% לעומת 34.6% דיווחו על יחסי מין עם יותר משותף אחד בשנה החולפת, ו-39.8% לעומת 26.5% דיווחו על קיום יחסי מין תחת השפעת סמים או אלכוהול.

בקרב בנים נמצא קשר בין sexting לבין קיום יחסי מין, אך לא נמצא קשר מובהק בין רוב היבטי ה-sexting לבין התנהגות מינית מסכנת. עם זאת, נערים שהתבקשו לשלוח מסרון sext דיווחו בשכיחות גבוהה יותר במידה מובהקת על קיום יחסי מין עם יותר משותפה אחת או על קיום יחסי מין תחת השפעת סמים או אלכוהול.

החוקרים מסכמים כי לאור שכיחותה של תופעת ה-sexting, חשוב מאוד שרופאים המטפלים בבני נוער יכירו אותה, ישאלו את בני נוער לגביה וידעו כיצד להגיב אליה.

ערכה: ד"ר ורד פרכטר
מקור:

Temple et al.; Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine. Teen Sexting and Its Association With Sexual BehaviorsTeen Sexting and Sexual Behaviors, 2012 Jul 2:1-6

נושאים קשורים:  בני נוער,  יחסי מין,  מתבגרים,  התנהגות מינית מסכנת,  מחקרים
תגובות