אלימות נגד רופאים

אלימות כלפי צוות רפואי: רופא ואחות הותקפו בחדר המיון ב"הלל יפה"

תושב חדרה סטר לרופא וירק על אחות לאחר שביקשו ממנו להנמיך את הקול - בעת שיחה טלפונית סוערת שקיים תוך כדי המתנה לבדיקה

בי"ח הלל יפה (לוגו)
בי"ח הלל יפה (לוגו)

שוב מקרה חמור של תקיפת רופא ואחות בחדר המיון במרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה.
בית החולים מסר את הפרטים הבאים: האירוע התרחש במוצאי-שבת בלילה. לחדר המיון הגיע תושב חדרה בשנות ה-30 לחייו ודיווח כי ננשך בידי כלב. הוא עבר בדיקה ראשונית והתבקש להמתין לבדיקה נוספת של רופא-אורתופד.
כעבור כמה דקות נראה משוחח בטלפון הנייד שלו – צועק ומגדף בקול רם במיוחד את בן-שיחו שמעבר לקו, מבלי להתחשב בעבודת הצוות הרפואי ובמטופלים האחרים שהיו במקום.
אחות ביקשה ממנו להנמיך את קולו או לבצע את השיחה הטלפונית מחוץ לחדר המיון. הוא קם ממקומו, ניגש לאחות, החל לקלל ואף ירק עליה. רופא שעמד בסמוך לאחות, ניסה להגן עליה, ביקש שיפסיק את התנהגותו האלימה לאלתר – ואז התוקף שלח סטירה לפניו של הרופא.
צוות האבטחה בבית החולים שחש למקום השתלט על האיש, שהמשיך להשתולל ולגדף. ניידת משטרה הוזמנה כדי לעצרו והוגשה נגדו תלונה רשמית במשטרה.
סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מיקי דודקביץ' אמר: "לצערנו, האלימות הפיזית והמילולית כלפי רופאים וצוותי רפואה – נמשכת, נמצאת במגמת עלייה והיא תופעה מדאיגה ומבישה. למזלנו, הרופא והאחות לא נדרשו לטיפול רפואי, אבל הם פגועים, המומים וחרדים".
הנהלת בית החולים "הלל יפה" פרסמה הודעה גינוי חריפה לאירוע: "אנו מגנים בכל התוקף כל אירוע של אלימות - ומשתדלים לספק לצוותינו הגנה ככל הניתן באמצעים הקיימים. לצערנו, אנחנו נתקלים יותר ויותר במטופלים או במבקרים שמרשים לעצמם להתנהג כלפי הצוותים המטפלים בהם, בחוסר כבוד. הצוותים בבית החולים מחויבים במתן שירות רפואי מפאת תפקידם. הם נאלצים לספוג לא אחת פגיעה שהדעת איננה סובלת. אנחנו מקווים שרשויות החוק ימצו את הדין עם האיש הזה על מנת שאחרים יבינו שאלימות, מכל סוג שהוא, פסולה ובלתי נסבלת. יש לקוות שהענישה תהיה מרתיעה".

נושאים קשורים:  אלימות נגד רופאים,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  ד"ר מיקי דודקביץ
תגובות
נועם נטיף
14.05.2012, 12:21

נראה את הר"י או הלל יפה תובעים בתביעה אזרחית את המנוול על גרימת עוגמת נפש ונזק לעובדיהם.