משפט

משרד הבריאות היתלה לצמיתות את רישיונה של רופאה מרדימה

הממונה על קובלנות נגד רופאים קבע כי ד"ר סבטלנה רוסו -לופו שגרמה לפני כ-7 שנים למותה של ילדה בעת ניתוח תיקון פזילה – ביצעה מעשה של רשלנות פושעת. כן הותלו רישיונות של שני רופאים נוספים

פסק-דין
פסק דין. אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע אמש (יום ג') כי היתלה את רישיונותיהם של שלושה רופאים – שניים לתקופות של 7 ו-8 שנים, בעוד שרישיונה של רופאה מרדימה, ד"ר סבטלנה רוסו-לופו – הותלה לצמיתות.
ד"ר רוסו-לופו היא זו שגרמה לפני כ-7 שנים, ביוני 2005, למותה של ילדה בת שלוש-וחצי, במהלך ניתוח לתיקון פזילה שעברה ב"אסותא". הפרשה הוגדרה בשעתו כאחת החמורות ביותר שנידונו בהקשר להתנהלות מקצועית של רופא.

הפרטים שעלו בעת הדיון המשפטי בפרשה וכן בועדת המשמעת של משרד הבריאות, היו: הרופאה נתנה לילדה את חומר ההרדמה הלוטן, גז, שניתן בשאיפה בריכוז של 5-4%, אולם לא הפחיתה בריכוזו, כנדרש, ל-1%. הגז גרם לדיכוי שריר הלב ולדום-לב. לאחר מכן, החלישה הרופאה המרדימה את עוצמת מכשיר המוניטור, כיבתה את האזעקה של המכשיר, התכסתה בסדין ונרדמה. המוניטור התריע 40 דקות על כך שלב הילדה נדם. ניסיונות החייאה שנעשו לילדה – כשלו.

פסק-דין

פסיקת ועדת משמעת (אילוסטרציה)

ועדת המשמעת פסקה כי "רופא הנוהג בדרך זו אין מקומו בקרב העוסקים במקצוע הרפואה". השופט בדימוס אמנון סטרשנוב הממונה על קובלנות משמעתיות במשרד הבריאות אימץ את מסקנות הוועדה וביטל את רישיון הרופאה המרדימה. הוא כינה את מעשיה "רשלנות פושעת". בית המשפט שלח את ד"ר רוסו-לופו למאסר 8 שנים.

שני הרופאים האחרים שרישיונותיהם הותלו באחרונה, הם: ד"ר יוסף קורקוס, רופא משפחה שגם עסק ברפואה משלימה באילת. רישיונו הותלה ל-7 שנים החל מ-1 באפריל 2012. הוא הורשע באשמת אינוס ובמעשה מגונה במטופלת וערעוריו על העונש, שהגיעו עד לבית המפשט העליון נדחו. בית המשפט העליון קבע בפסד הדין האחרון שניתן בנובמבר 2011 כי "הרופא מעל באמון שניתן בו וניצל זאת כדי לתת דרור ליצרו". העונש שנגזר עליו היה שנת מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ופיצוי בסך 45 אלף שקל למתלוננת.

רישיונו של ד"ר סלים ספיה, רופא משפחה מכפר יאסיף הותלה ל-8 שנים החל מאפריל 2012. זאת בעקבות פסק דין של בית המשפט המחוזי בחיפה משנת 2010 שהרשיע את הרופא בהבטחה לשלם 35 אלף דולר בתמורה לביצוע רצח של חתנו (עבירת שידול להזמנת רצח באמצעות רוצח שכיר). הרופא נשלח ל-30 חודשי מאסר. בפסק הדין ציינו השופטים את העובדה שהנאשם הנו רופא שתפקידו בהצלת חיי אדם וכי פעל תקופה ארוכה ובצורה עקבית על מנת לפגוע בקדושת החיים ולהביא למותו של אדם. הרכב השופטים הדגיש שלא שמע מפי הנאשם חרטה על מעשיו. הרופא ובאי כוחו ניסו לבטל את התליית הרישיון לעסוק ברפואה, אך אלו לא צלחו.

ההודעה הרשמית של משרד הבריאות (pdf)

נושאים קשורים:  משפט,  משפט,  משרד הבריאות,  התליית רישיון רופא,  סבטלנה רוסו-לופו
תגובות
א
06.04.2012, 07:27

מוזר מאוד!!!!!!!!!!
הרופאה שאמנם גרמה למוות אך כתוצאה מרשלנות - רישיונה נשלל לצמיתות!
לאומתה רופא אנס! ורופא שהזמין רצח! רישיונם נשלל באופן זמני!

ד"ר אמון
07.04.2012, 06:25

הרשעת שני הרופאים מוצדקת ביותר.כל כירורג יודע מנסיונו האישי שלעתים קרובות המרדים עוזב את חדר הנתוח בזמן הנתוח לשטויות-עשון,שתיה,אכלה-דבר שגורם לויכוחים ואפילו צעקות בין הכירורג והמרדים.
מצד שני רופא שיש לו איזשהוא קשר ישיר או בלתי ישיר לרצח לא יכל להמשיך היות והוא מעל ב:1-שבועת הרופא 2-האמון האינסופי בין הרופא והמטופל שבלעדיו המקצוע מאבד את הבסיס המיוחד עליו מושתת

פנימאי
10.04.2012, 16:00

רופאה רשלנית - לא יכולה לרפא אנשים
אנס - יאנוס את פלונית, אך ירפא היטב את אלמונית. ובודאי את אלמוני ופלוני
רוצח - ירצח את פלוני, אך ירפא היטב את אלמוני.
הם רשעים, הם חייבים בדין, אך למה שלא ירפאו? האם רופא צריך להיות "קדוש"?

ובאותו כיוון, האם רופא ש"בגד באישתו" או "מעל במס הכנסה" או "ערך מצה"ל" - כולם עבירות חמורות המעידות על אישיות דפוקה - האם משרד הבריאות אמור לשלול את רשיונו?

שירי
22.09.2012, 20:27

אז רופא שאנס צריך לשבת בבית הסוהר ואחר כך לחזור לקופת החולים שלו כאילו כלום? וההיא שהוא אנס תצטרך גם להיתקל בו? גננת שמתעללת מינית בילד צריכה לשבת בכלא ואחרי זה לחזור להיות גננת? זה נראה לך סביר? ומה עם מטפל בקשישים שמכה את הקשיש שלו? אחרי שיושב בכלא חוזר לטפל בקשיש אחר? מה זה השטויות הללו?

ד"ר צדיק
12.11.2012, 19:49

1. רופא צריך להיות אדם הגון. כל מי שאינו כזה לא ראוי להיות רופא.
2. מעשי שחיתות (רפואה שחורה, נטישת חולים, רשלנות ורדיפת בצע מאפיינים כירורגים
יותר מרופאים אחרים ובטח יותר ממרדימים)
3. מאחר ומשרד הבריאות והמערכת הרפואית עשירים ברופאים לא הגונים, רודפי בצע ועוד,
ואין מי שיפקח וירחיק אותם, הרפואה נראית כפי שהיא נראית ולכן מעמד הרופא על הפנים.
לא פלא ששונאים רופאים.