חדשות

משלחת מומחים מיפן ביקרה ברמב"ם בכדי להתרשם ממערך החירום

ד"ר חנה אדמי, מנהלת הסיעוד ברמב"ם: "מתכונת ההתארגנות של בית החולים במתן שירותי רפואה דחופה ובטיפול באירוע רב נפגעים עוררה התעניינות גדולה ביפן"

משלחת של ארבעה פרופסורים מיפן, מומחים בתחומי הסיעוד, ביקרה לפני מספר ימים במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. חברי המשלחת הגיעו מאוניברסיטה בעיר קובה ומהמכללה לסיעוד של הצלב האדום בטוקיו, בכדי להתרשם מקרוב ממערך שעת חירום שמפעיל המרכז הרפואי הישראלי.

במהלך הביקור פגשו חברי המשלחת מיפן את פרופסור שמעון רייסנר, סגן מנהל בית החולים רמב"ם, את ליאורה אוטיץ, המרכזת את נושאי החירום, ואת גילה היימס, מנהלת המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה וער"ן ברמב"ם.

ד"ר אדמי (רביעית משמאל) בביקורה ביפן (דוברות רמב"ם)

ד"ר אדמי (רביעית משמאל) בביקורה ביפן (דוברות רמב"ם)

האורחים ביקרו גם במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים התת-קרקעי הממוגן, הנמצא בשלבי בנייה. זה היה ביקור גומלין לביקורה של ד"ר חנה אדמי, מנהלת הסיעוד ברמב"ם, בקובה. ד"ר אדמי הוזמנה לאוניברסיטת היוגו (Hyogo) בעיר היפנית, כמרצה אורחת וכיועצת לנושאי שעת חירום במסגרת החוג לסיעוד ומכון המחקר ללימודי תואר שני ודוקטורט בסיעוד, עם מיקוד בשעת חירום ואסונות, שבאוניברסיטה היפנית. הביקור מומן על-ידי הקרן לשיקום אסונות טבע ביפן בשיתוף ארגון הבריאות העולמי.

בכמה מהרצאותיה של ד"ר אדמי ביפן בפני הסגל האקדמי ובכנסים רפואיים-מדעיים, היא הציגה את הניסיון הישראלי בכל הנוגע להתארגנות של בית חולים לטיפול באירוע רב נפגעים. לדבריה, היפנים מגלים עניין רב בנושא ובעיקר בניסיון שנצבר בישראל בכלל וברמב"ם בפרט, ורואים בו דגם פעילות הראוי לחיקוי.

נושאים קשורים:  חדשות,  יפאן,  יפן,  חרום,  חירום,  רב נפגעים,  טיפול באירוע רב נפגעים,  רפואה דחופה,  סיעוד,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות