חדשות

חוק חדש בצ'כיה יאפשר לרופאים לא לטפל ב"מטופלים סרבנים"

מטרת החוק החדש היא להעביר את האחריות לבריאות האישית למטופל. בין הסיבות לחקיקת החוק: הסרבנים גורמים לבזבוז משאבים וזמן של אנשי המקצוע

רופאים בצ'כיה יוכלו מעתה להסיר מרשימת המטופלים שלהם מטופלים שאינם ממלאים אחר ההוראות הרפואיות, וזאת על פי חוק מדינה שיופעל בצ'כיה החל מאפריל השנה, כך מדווח הבוקר (יום ג') העיתון הלונדוני "דיילי טלגרף".

הכוונה היא להטיל סנקציות על מטופלים שמסרבים ליטול את תרופות המרשם שהרופאים רושמים להם לטיפול במחלותיהם, שממשיכים להיות בפעילות כאשר הרופאים מחייבים אותם במנוחה או כאלה שאינם מגיעים לפגישות שנקבעו להם עם הרופא. במקרים כאלו – רופאים יוכלו להסיר אותם מרשימת מטופליהם במרפאות הקהילה.

מטופלים סרבנים (אילוסטרציה)

מטופלים סרבנים (אילוסטרציה)

זו הפעם הראשונה שנחקק חוק ממין זה, הודה סגן נשיא התאגדות הרופאים הפנימיים והכלליים הצ'כית (CMPA ) ד"ר לובור קינסט (Lubor Kinst). הוא הבהיר שפירוש הדבר שהמטופלים יצטרכו לשאת באחריות לבריאותם. "אם מטופל ייכשל בכך, רופא יוכל לומר לו: אתה לא הסכמת לקבל את הטיפול שהמלצתי עליו, אתה לא כיבדת אותי כמומחה, חפש רופא אחר ואני אעביר אליו את התיק הרפואי שלך. אינני נושא עוד באחריות לבריאותך", הסביר ד"ר קינסט. החוק גם יתיר לסלק מבית חולים חולה שמסרב ליטול תרופות שנקבעו לו במהלך האשפוז.

מחוקקי החוק טוענים כי הוא יוביל לסיום התופעה שבה מטופלים אינם נוטלים תרופות וכך יוצרים עומסים על תקציבי מערכת הבריאות והרפואה הציבורית ומבזבזים את זמנם של הרופאים שהיו עסוקים בטיפול בהם.
עם זאת ארגוני זכויות אדם בצ'כיה הביעו התנגדות לחוק.

לדיווח המלא ב"דיילי טלגרף"

נושאים קשורים:  חדשות,  רופאי קהילה,  נטילת תרופות
תגובות
יהושוע
15.03.2012, 10:14

הנה דוגמא למדינה שפוייה! משרד הבריאות הישראלי - יש לחוקק חוק דומה בארץ.

זאב בן חיים
16.03.2012, 19:33

שלום לעמיתים!

במקום שהמציאות טופחת על הפנים-
=============================
(של הרופאים כמובן!!!
-כנראה שיש בצ'כיה לובי חזק למען הרופאים בפרלמנט הצ'כי--לא כמו אצלינו)
החוק מנסה לתקן!
===============
בדומה לחק זכויות החולה אצלינו-הרי כל אשר נכתב בחוק התקיים קודם לכן בלי החוק!

הרופא הוא רק היועץ לעיניני רפואה למטופל! החולה/המטופל זכותו להחליט על הטיפול בו! עשרות שנים בתחילת דרכי כרופא אמר לי רופא בכיר שאת כל חינוכו המקצועי עשה בצבא ארה"ב-הרופא הוא משרתו של החולה!(זה היה עוד בתקופה שהחוק לא היה בארץ! אמר זאת רופא שלמד להיות מומחה בארה"ב!!
האומרים תמיד(כמו בחוק הצ'כי): "הרופא צודק" בגישתו ובשיקוליו לא עוסק ברפואה ולא בדק וטיפל במס' גדול מספיק של חולים כדי להגיע להבנה זו!?!!האם דרכו של הרופא המטפל והיועץ הרפואי היא היא "הנכונה" והטובה ביעילות והמשפיע לטובת החולה!
ראיתי חולים ,שלא שמעו בקול הרופאים והמשיכו לחיות ואף הבריאו וגם ראיתי חולים שהלכו "כצאן לטבח"(כמאמינים עוורים לאחר המלצות רופאים וסיימו את חייהם במהירות!
קיימת אפשרות לחוות דעת מקצועית רפואית שניה ושלישית ועדין לא לקבל את חוות הדעת!

בארץ בלאו הכי-חולה ,שאינו מרוצה מרופא, מחליף אותך הרופא ברופא אחר ,בקופה אחרת, בבית חולים אחר, ואת בית חולים ציבורי בפרטי!
זאת ועוד, הפסיקה בארץ מחייבת את הרופא לדווח לממונים בקופה או בבית חולים כמו כן ליחידות לניהול סיכונים על חולים סרבנים למיניהם! לא שהדבר עוזר אלא שיש שותפים לרופא הבודד

אז,שלא יעבדו עליכם!