חדשות

כנס בינלאומי בבילינסון: הקשר בין דלקת לסרטן

הכנס ייערך ביום חמישי ויעסוק בתפיסה החדשה ולפיה דלקת וסרטן הם תהליכים שקשורים זה בזה

מכון הגסטרו במרכז הרפואי בילינסון יקיים ביום חמישי 15 במארס כנס ראשון מסוגו שיעסוק בקשר שבין דלקת לסרטן. את הכנס מארגנים פרופסור ירון ניב, פרופסור ג'רלד פרייזר וד"ר זהר לוי, והוא נערך בחסות הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א, שירותי בריאות כללי והאגודה למלחמה בסרטן.

פרופסור ניב הסביר כי מדובר בתפיסה חדשה בעולם הרפואה ולפיה דלקת וסרטן הם שני תהליכים שקשורים זה בזה. ידוע שמקורן של חלק ממחלות הסרטן בדלקת כרונית ממושכת, אבל מסתבר שיש מנגנון אחיד שגורם לדלקות במערכות שונות בגוף והוא 'מפעיל' את הופעת הסרטן, כמו בדלקת כבד נגיפית מסוג C, דלקת כרונית בדרכי המרה או החיידק הליקובקטר פילורי.

בכנס ידונו בשאלות כמו הסיבות להופעה מהירה יותר של מחלת הסרטן במקרים מסוימים, פרק הזמן שלוקח לדלקת להפוך לסרטן, הסיבות לכך שלא מכל דלקת מתפתח סרטן והשאלה אם דלקת שנרפאה עלולה להתפתח גם למחלת סרטן.

פרופסור ניב הסביר כי ממחקרים עולה שלכל דלקת יש שלב של אל-חזור, וממנו היא תהפוך באופן ודאי לסרטן. על הרופאים לאתר דלקת לפני השלב הזה ולטפל בה. עניין זה מעורר שאלות נוספות כגון: האם יש להנפיק לכל אוכלוסיית ישראל אנטיביוטיקה מניעתית נגד סרטן?האם לילד בן ארבע שאובחן כסובל מהליקובקטר יש לתת אנטיביוטיקה מניעתית למניעת סרטן בעתיד? האם יש לחסן 2.5 מיליון איש בישראל הסובלים מהחיידק הנ"ל? עוד מתברר שעל-פי סוג הדלקת ניתן לנבא התנהגות של גידול סרטני, ולפיכך נראה שבעתיד חולי סרטן יקבלו טיפולי כימותרפיה משולבים באנטיביוטיקה.

בכנס ישתתפו גם אורחים מחו"ל וביניהם פרופסור סמואל הו מאוניברסיטת קליפורניה בסן-דייגו (UCSD), פרופסור סטיב איצקוביץ מ"מאונט-סיני" בנין-יורק וד"ר כריסטוף גאש מווינה.

להלן רשימת הדוברים והמרצים הישראלים בכנס: פרופסור פרד קוניקוף ממאיר, פרופסור זמיר הלפרן נשיא איגוד הגסטרו הישראלי, פרופסור יוסי מקורי דיקן בית הספר לרפואה באוניברסיטת ת"א, ד"ר איתן הלפרין מרמב"ם, פרופסור יהודה חוברס מרמב"ם והטכניון, ד"ר בריטה הרדי מאוניברסיטת ת"א, פרופסור נדיר ארבר מסורסקי-איכילוב, ד"ר ברוך ברנר מבילינסון ואוניברסיטת ת"א, ד"ר חיים שמואלי מבילינסון ואוניברסיטת ת"א, ד"ר איריס דותן מסורסקי-איכילוב, פרופסור גרי פרייזר מבילינסון ואוניברסיטת ת"א, פרופסור רמי אליקים, פרופסור איל רז וכן מירי זיו מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן.

לתכנית הכנס (pdf)
לפרטים נוספים באתר האיגוד

נושאים קשורים:  חדשות,  זהר לוי,  פרופסור ג'רלד פרייזר,  פרופסור ירון ניב,  דלקת,  הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  האגודה למלחמה בסרטן,  שירותי בריאות כללית,  האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה,  סרטן,  המרכז הרפואי "רבין",  המרכז הרפואי "מאיר",  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות