חדשות

חשד: שלוש אצוות מזויפות של אווסטין שווקו בישראל

משרד הבריאות בודק אם האצוות נמצאות בשימוש בבתי החולים בארץ. לפי שעה לא נמסר על תופעות לוואי משימוש בתרופה מאצוות החשודות כמזויפות

משרד הבריאות, ה-FDA וחברת התרופות השוייצרית רוש פרסמו היום (יום ג') אזהרה, ולפיה שלוש אצוות של התרופה "אווסטין" הן מזויפות. מספרי הסדרות זהים למספרי סדרת תרופות מקורית שהופצה ושווקה בישראל. "אווסטין" משמשת לטיפול בסוגי סרטן רבים.

חברת רוש, יצרנית התרופה, וה-FDA הודיעו כי קיים חשד ששלוש סדרות של התרופה זויפו. מספרי הסדרות המופיעים על הקופסה אינם תואמים את המספרים הצרובים על האמפולה. מדובר בסדרות שמספריהן B86017 ,B6010 ו-B6011B02. האמפולות (Vials) הן במינון של 400mg/16ml. אחת הסדרות זהה לסדרה מקורית שיובאה ושווקה בישראל ביולי 2010.

משרד הבריאות הודיע כי הוא בודק אם הסדרה קיימת בבתי החולים ברחבי הארץ. חקירה דומה מתבצעת בבריטניה והוגדרה שם כחקירה פלילית. עד עתה לא התקבל כל דיווח על תופעות לוואי חריגות כתוצאה משימוש בתרופה שקיים חשד לזיופה.

בחוזר שנשלח לכל בתי החולים ולרופאים ממשרד הבריאות, מד"ר סיגל ליברנט-טאוב, מנהלת מחלקת נהלים וסטנדרטים באגף לרפואה כללית נכתב כי יש לבדוק אם האצוות החשודות נמצאות עדיין בבתי המרקחת, ואם כן, יש לדווח מיידית למשרד הבריאות, לשמור בנפרד, ולהימנע מכל שימוש בהן.

בתי החולים נדרשו לבדוק אם יש רישום בבית המרקחת על שימוש באצוות אלה בעבר, ואם כן - יש לדווח על כך לראש מנהל רפואה, ליחידה למעקב תרופתי באגף הרוקחות וליחידה למאבק בפשיעה פרמצבטית. הדיווח צריך לכלול את שמות החולים שקיבלו את התרופה מהאצוות הנ"ל, את שם הספק ואת דרך אספקתו למוסד, את מספר האצווה, וכן את תאריך מתן התרופה, פרטי המינון, דרך מתן ומשכו.

תגובת דוברת חברת רוש ישראל:
"בהמשך לדיווחים ממשרד הבריאות וממקורות אחרים על חשד להפצת זיופים של התכשיר אווסטין, מבקשת חברת רוש-ישראל להבהיר: כל התכשירים שיובאו לישראל בידי רוש והופצו בידי חברת נובולוג - המפיץ הרשמי של תרופות רוש בישראל (כולל התכשירים הנושאים את מספרי האצוות שאותם על פי הדיווח, הדפיסו הזייפנים על האריזות המזויפות) - נבדקו והם אינם מזויפים. מדובר בתכשירים תקינים  לחלוטין. מטופלים שטופלו במסגרת ציבורית רשמית - בתי החולים, קופות החולים ומוסדות בפיקוח משרד הבריאות - קיבלו טיפול תקין לחלוטין ואין מקום לחשש".

להודעת האזהרה של יצרנית התרופות

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  משרד הבריאות,  אווסטין,  רוש
תגובות