קרינת UV

מי מעיינות תרמיים עשירים בסלניום מסייעים במניעת דלקת הנגרמת מחשיפה לכימיקלים או לקרינת UV

במחקר זה נבחנה ההשפעה של מי המעיינות העשירים בסלניום על פיברובלסטים וקרטינוציטים שגודלו בתרבית, וכן ההשפעה של מריחת ג'ל המכיל מים אלו על 10 משתתפים. מתוצאות המחקר עולה כי למים התרמיים השפעה מגנה מפני נזקי קרינה וכימיקלים

01.02.2012, 14:06

סלניום מגביר את פעילותו של האנזים glutathione peroxidase, אשר מבקר את יצירתם של reactive oxygen species, ולכן יכול להיות משמעותי בתהליכי הזדקנות העור ובהיווצרות גידולים סרטניים ומחלות עור דלקתיות.

מי מעיינות תרמיים La Roche-Posay י(LRP TW) מכילים ריכוז גבוה של סלניום, ולכן יכולים לסייע בהגנה מפני נזקי קרינת UVA ו-UVB בעור.

מעיין תרמי (אילוסטרציה)

מעיין תרמי (אילוסטרציה)

החוקר בחן את השפעתה של תמיסה המכילה LRP TW על פיברובלסטים וקרטינוציטים שגודלו בתרבית, והוקרנו בקרינת UVA (פיברובלסטים) או UVB (קרטינוציטים).

נוסף לכך נבחנה השפעתה של מריחת ג'ל המכיל LRP TW.י10 מתנדבים (5 נשים, גיל ממוצע 23) מרחו במשך 4 ימים ג'ל המכיל LRP TW או פלסבו (demineralized water). ביום החמישי נמרחה על האזור המטופל תמיסת SLS, המעוררת תגובה דלקתית. ביום השישי נמדדה זרימת הדם באזור המטופל.

נמצא כי שרידותם של פיברובלסטים שהוקרנו עלתה פי 1.6–1.8 כאשר גודלו במדיום שהכיל LRP TW או סלניום, לעומת מדיום חסר סלניום. כמו כן נראתה ירידה של פי 1.7–1.8 בפעילות lipoperoxidases בתגובה לקרינת UVA, אשר עשויה להיות קשורה לשפעולו של האנזים glutathione peroxidase.

קרטינוציטים שגודלו במדיום שהכיל LRP TW היו עמידים יותר לקרינת UVB. כמות הקרינה שנדרשה כדי להרוג 50% מהתאים במדיום זה הייתה גבוהה פי שניים.

בעורם של מתנדבים שטופלו במשחת סלניום נראתה עלייה קטנה יותר בזרימת הדם לאחר חשיפה ל-SLS לעומת מתנדבים שטופלו בג'ל פלסבו.

החוקר מסכם כי ל-LRP TW השפעה מגנה מפני נזקי קרינה וכימיקלים בשל פעילות טבעית הנוגדת רדיקלים חופשיים. לכן LRP TW יכולים לסייע במניעת נזקי קרינה או irritant dermatitis.

מקור:

A Selenium-Rich Thermal Spring Water Prevents UV- And Chemically-Induced Inflammation: A. Richard, A. Rougier. La Roche-Posay Dermatological Laboratories, Asnieres, France (pdf)

נושאים קשורים:  קרינת UV,  סלניום,  מחקרים
תגובות