חדשות

יו"ר איגוד האורולוגים: לדאוג לתמחור נכון של ההליכים הרפואיים

פרופסור אלכסנדר גרינשטיין בריאיון מיוחד ל"דוקטורס אונלי": מתכוון לפעול לשלב את חברי האיגוד הישראלי לאורולוגיה כחברים באיגוד האירופי

איגוד האורולוגים הישראלי הציב כמה יעדים מרכזיים לפעילותו בשנה הקרובה. אחד מהם הוא להוביל לתמחור הולם של הפרוצדורות האורולוגיות השונות "באופן שישקף את עלותן האמיתית". תמחור כזה ישים קץ לשיטה המיושנת של התבססות על ימי אשפוז בלבד. כמו כן מתכוון האיגוד להרחיב את הקשרים המקצועיים עם איגודים אורולוגיים בעולם.

פרופסור אלכסנדר גרינשטיין

פרופסור אלכסנדר גרינשטיין

בריאיון ל"דוקטורס אונלי" מסר יו"ר איגוד האורולוגים פרופסור אלכסנדר גרינשטיין כי כיום ניתוחים ופעולות רבות בתחום האורולוגיה הן זעיר-פולשניות ולפיכך מתוחכמות ומורכבות. פעולות אלו מאפשרות לקצר משמעותית את תקופת האשפוז של המטופל. הבעיה בכך היא שהתמחור הנוהג כיום מבוסס עדיין על מספר ימי האשפוז, ולמעשה עלות האשפוז כלל אינה מכסה את מחיר הציוד החדיש והמתקדם שבו משתמשים הרופאים, ולעתים קרובות מדובר בציוד מתכלה וחד פעמי. ביצוע פעולות אלה חוסך למערכת הציבורית ימי אשפוז רבים של המטופלים, על כל ההשלכות הרחבות שיש לכך.

משימה נוספת שהציב לעצמו האיגוד לשנת 2012 היא הרחבת הקשרים המקצועיים עם איגודי אורולוגים בעולם. במהלך הכנס השנתי רב היוקרה של איגוד האורולוגים האמריקני, יתקיים לראשונה יום עיון משותף לשני האיגודים, והוא אמור לבסס שיתופי פעולה מקצועיים עם העמיתים בארה"ב. ביום העיון בארה"ב יינתנו הרצאות מקצועיות, ואורולוגים ישראלים יהיו מנחים בדיונים שבהם ייטלו חלק אורולוגים ישראלים ואמריקנים. יום העיון המשותף יתקיים ב-19 במאי בעיר אטלנטה שבארה"ב.

פעילות נוספת שמתכנן האיגוד היא שילובם של כל חברי איגוד האורולוגים הישראלי כחברים באיגוד האורולוגים האירופי. דמי החבר ישולמו מקופת האיגוד. בחודש שעבר ערך האיגוד הישראלי את הכנס ה-31 שלו, שהיה הגדול ביותר עד היום. במשך 4 ימים השתתפו בכנס שנערך באילת 160 רופאים ועוד 100 אחיות ומומחים בתחום הסיעוד האורולוגי.

לכנס הגיעו שבעה אורחים מחו"ל שהרצו על נושאים שונים. כן הוצגו 85 תקצירים של עבודות ומחקרים קליניים שנעשו בישראל. במקביל התקיימה תערוכה ובה הוצגו חידושים שונים בתחום הציוד והתרופות. "זו הייתה הזדמנות לכל העוסקים בתחום האורולוגיה בישראל לפגוש זה את זה, להחליף רעיונות ולשמוע על חידושים וכיוונים. כולם שמעו את כולם", ציין פרופסור גרינשטיין.

במהלך הכנס התקיימה פגישה של חברי העמותה לסיעוד אורולוגי ובה הציג הצוות,שהוא חלק נכבד ובלתי נפרד מהעשייה האורולוגית, עבודות בנושאי סיעוד אורולוגי.

האורחים מחו"ל בכנס היו פרופסור וורנר שאפר (Werner Schaefer), ד"ר האוורד גולדמן (Howard B Goldman) וד"ר ג'ון היסקרס (John Heesakkers) מבכירי ה-International Continence Society. הם הרצו על תפקוד דרכי השתן התחתונות אצל נשים וגברים, על ניתוחים ועל סיבוכי ניתוחים. פרופסור יוג'ין מינביץ' (Eugene Minevich) ופרופסור פרמונד רדי (Pramod Reddy) הרצו על סוגיות הקשורות באורולוגיה של ילדים. ד"ר נואה (Noah) העביר סדנה למתמחים על אורולוגיית ילדים, פרופסור וורנר שאפר העביר סדנה בהערכה אורודינאמית ופרופסור ברנרד בכנר (Bernard H. Bochner) הרצה על סרטן שלפוחית השתן. כמו כן שמעו המשתתפים הרצאות לווין על טיפול עדכני בהגדלה שפירה של הערמונית, על תפקידו של האורולוג בטיפול תרופתי במחלה גרורתית של הכליה, ועל סיבוכי עצם אצל חולה שאת הערמונית המטופל בהורמונים.

תחת הכותרת "מזדהים עם המטופלים הרצים לשירותים", התקיים המרוץ האורולוגי השלישי (ריצה או הליכה) למרחק של 5 ק"מ. כל המשתתפים זכו - לא הוכתרו מנצחים וכולם זכו במדליות ובחולצות המרוץ.

לא רק הרצאות וסדנאות נערכו בכנס, אלא גם ערבים חברתיים. באחד מהם חולקו פרסים לעבודות המצטיינות שהוצגו בכנס. תעודת חבר כבוד הוענקה לפרופסור עמיצור פרקש מבית החולים "שערי צדק" על פעילותו המתמשכת לקידום אורולוגיית הילדים בישראל. הערב האחרון היה "רוקדים עם אורולוגים". פרופסור גרינשטיין ציין כי הכנס הוא רק חלק מהפעילות המתמשכת של האיגוד לקידום נושאים הנוגעים לאורולוגיה בישראל. הפעילות מתבטאת גם בימי עיון המאורגנים על-ידי חוגים שונים בחסות האיגוד, ימי עיון למתמחים, הפצת חוברת העדכון של המאמרים המקצועיים המופצת לכל חברי האיגוד ועמותת הסיעוד האורולוגי, תמיכה בלימודי המשך באורולוגיה באוניברסיטת תל אביב, ועוד.

פרופסור גרינשטיין: "בהזדמנות זו אני גם מבקש להודות לחברות הפארמה והטכנולוגיה על שיתוף הפעולה עם האיגוד ועל תמיכתן המתמשכת לקידום כל הנושאים הנוגעים לרפואת האורולוגיה בישראל".

נושאים קשורים:  חדשות,  איגוד האורולוגים הישראלי,  פרופסור אלכס גרינשטיין,  פרופסור עמיצור פרקש
תגובות