FDA

חברת Novartis מושכת אריזות תרופות בארה"ב בשל חשש לטעויות באריזה

החברה הודיעה על משיכה של חלק מהאריזות של התרופות Excedrin ,NoDoz ,Bufferin ו-Gas-X

10.01.2012, 10:22
novartis-logo

חברת Novartis השוויצרית פרסמה אתמול באתר האינטרנט שלה הודעה לגבי משיכה מהשוק האמריקאי של אריזות של התרופות Excedrin (תכשיר המשלב acetaminophen ,aspirin וקפאין, ומיועד לטיפול בכאבי ראש) ו-NoDoz (גלולות קפאין המיועדות לשמירה על ערנות) שתוקפן פג ב-20 בדצמבר 2014 או לפני כן, וכן אריזות של התרופות Bufferin (תכשיר Buffered Aspirin המיועד לטיפול בכאב, אשר מפורסם כפוגע פחות בקיבה מאשר אספירין) ו-Gas-X (תכשיר המכיל simethicone ומיועד להקל תחושת מלאות ונפיחות בבטן) שתוקפן פג ב-20 בדצמבר 2013 או לפני כן.

מדובר בתרופות המשווקות בארה"ב ללא מרשם רופא. המשתמשים בתרופות אלו מתבקשים להחזירן או להשמידן. פירוט מלא לגבי האריזות שנמשכו מהשוק מופיע באתר האינטרנט של החברה.

המשיכה בוצעה בשל חשש להימצאות גלולות או קפסולות שבורות או פגומות באריזות, וכן בשל חשש להימצאות תרופה שונה מהתרופה המצוינת על האריזה של תרופות אלו. החברה מדווחת כי המשיכה מבוצעת על מנת למנוע אפשרות של מינון יתר, אינטראקציות בין-תרופתיות או תגובות אלרגיות בלתי צפויות, וכי המשיכה מבוצעת כאמצעי זהירות, מבלי שדווח על פגמים באריזות עד כה.

המשיכה מהשוק התבצעה על פי החלטה של החברה, שדיווחה כי היא פועלת בתיאום עם ה-FDA. על פי הדיווח באתר החברה, המשיכה בוצעה לאחר שהתגלו אי-סדרים באריזה באחד ממפעלי החברה הממוקם בלינקולן, נברסקה. המפעל מייצר מוצרים שונים, בעיקר עבור השוק האמריקאי, ושיעור המכירות השנתי שלו הוא פחות מ-2% ממכירות החברה כולה. פעולתו של מפעל זה הופסקה, ועדיין לא ברור מתי ואם בכלל ישוב לפעול. העלות הראשונית של המשיכה מוערכת בכ-120 מיליון דולר.

ערכה: ד"ר ורד פרכטר
להודעה באתר החברה
פרטי המוצרים שנמשכו מהשוק
לדיווח באתר ה-FDA

נושאים קשורים:  FDA,  Novartis,  משיכת תרופות,  Excedrin,  NoDoz,  Bufferin,  Gas-X
תגובות
nissim lavy
04.08.2012, 19:16

יפה שפרסמתם אבל איך בודקים אם התרופה והכדורים שיש לי תקינים??