חדשות

ה-FDA התריע כבר בשנת 2000 ששתלי הסיליקון של PIP פגומים

משרד הבריאות הודיע כי יממן את הוצאת שתלי הסיליקון הפגומים, וכן את הכנסתם של שתלים חדשים ואת ימי האשפוז הכרוכים בכך

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הבוקר (יום ג') כי ה-FDA התריע כבר בשנת 2000 על כך ששתלי הסיליקון של החברה הצרפתית PIP פגומים. על-פי הדיווח נציג מטעם ה-FDA נשלח לבחון את ההתנהלות במפעל החברה הצרפתית. בעקבות בדיקה זאת נשלח מכתב למייסד החברה, ובו הוא הוזהר כי נתגלו שתלים שתהליך ייצורם פגום ואינו עומד בסטנדרטים הנחוצים.

מפעל החברה הצרפתית PIP (מקור: יוטיוב)

מפעל החברה הצרפתית PIP (מקור: יוטיוב)

פס הייצור שבו התמקדה הביקורת שונה מזה שהתקשורת העולמית עוסקת בו בתקופה האחרונה. עם זאת, פס יצור זה מעורב גם בתהליך הקשור בשתלי הסיליקון הפגומים הנוכחיים.

בדיווח אחר שפורסם אתמול בבריטניה הוברר כי רשויות הבריאות בהולנד גילו כי חברה מקומית קנתה את מוצרי חברת PIP לאחר שזו נכנסה להליך פשיטת רגל ב-2010, ואז מכרה את השתלים מחדש בשם מותג אחר – M-Implants. הרשויות בהולנד פתחו בחקירה בנושא זה. ההערכה היא שיותר מ-300 אלף נשים בכל העולם עברו השתלות סיליקון שמקורו בייצור של PIP.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי יממן את הוצאת שתלי הסיליקון הפגומים, את הכנסתם של שתלים חדשים וכן את ימי האשפוז הכרוכים בכך, והמושתלת תישא בעלות השתל בלבד. עד כה נכללה בסל השירותים רק הוצאת השתל. ההליך יתבצע באמצעות בתי החולים הממשלתיים וקופות החולים.

בשבוע שעבר קראו משרד הבריאות ואיגוד הכירורגיה הפלסטית והאסתטית לנשים שבגופן הושתלו שתלים של החברה הצרפתית PIP לגשת לבדיקה אצל מנתח פלסטי, כדי לוודא שאין דליפה מהשתל. במקרה של דליפה ממליץ משרד הבריאות על ניתוח להסרת השתל.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  שתלי סיליקון,  כירורגיה פלסטית,  דליפה משתלי סיליקון,  PIP
תגובות
יהושוע
28.12.2011, 10:54

מדוע שמשרד הבריאות יממן הוצאת שתלים שהוכנסו למטרה אסתטית, ולא כחלק משחזור שד? כמו בכל מקרה של קרע של שתל עד כה, החלפת השתל מומנה כולה ע"י האישה או חברת הביטוח שלה וזאת משום שהניתוח הראשוני הוא בבחינת מותרות ולא הכרח רפואי. די לגזל של הקופה הציבורית ע"י בעלות ממון, בעוד יש כאלה שידן לא משגת לממן הליכים רפאויים חיוניים.