חדשות

בשבוע הבא בוועדת הכנסת: דיון בנושא המחסור בציוד רפואי מציל חיים

בנייר עמדה שהכין איגוד לשכות המסחר הוא מתריע מפני מחסור בציוד חיוני עקב התנהלותה של יחידת אמ"ר במשרד הבריאות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת תקיים ביום ג' הבא, 3 בינואר, דיון מיוחד בנושא בעיית הציוד הרפואי מציל החיים בבתי החולים. לקראת הדיון הכין איגוד לשכות המסחר נייר עמדה המתריע מפני מחסור אמיתי צפוי בציוד כזה בבתי חולים שונים אפילו בעתיד הקרוב.

יושב ראש ענף הציוד הרפואי באיגוד לשכות המסחר, יהודה גיל, יציג בדיון נייר עמדה, ובו הוא מתריע על התנהלותה של יחידת אמ"ר (אביזרים ומכשור רפואי) הכפופה למשרד הבריאות. התנהלותה הנוכחית, המאופיינת בביורוקרטיה קשה, הדגיש גיל, מונעת כניסה של טכנולוגיות רפואיות מתקדמות כמו מכשור חדיש לטיפול באי-ספיקת לב.

בדיקת אביזרים ומכשור רפואי (אילוסטרציה)

בדיקת אביזרים ומכשור רפואי (אילוסטרציה)

הבעיה המרכזית שעליה מתריע נייר העמדה היא העיכובים ברישום הציוד הרפואי (עיכובים של חצי שנה ומעלה). כן יועלו לדיון טענות בדבר אי-יכולתה של היחידה הקטנה לתת מענה ראוי ליבואני הציוד הרפואי בישראל, עקב מחסור בכוח אדם או משום שההנחיות ליחידה ואלו שיוצאות ממנה מעורפלות ואף משתנות לעתים תכופות. ביחידת אמ"ר מועסקים כיום רק שישה עובדים, שאמורים לטפל ביותר מ-8,000 בקשות בשנה לרישום ציוד רפואי.

כן מצביע נייר העמדה על כך שעקב המצב הזה היחידה מפרסמת הנחיות ואחר כך משנה אותן, "לעתים ללא סמכות, וזאת משום שפעילותה איננה מעוגנת בחוק. הצעת החוק לציוד רפואי נדונה כבר שמונה שנים בוועדת הכנסת ואין לה תוצאות". יחידת אמ"ר אחראית על רישום של מוצרים רפואיים כמו תומכנים לצנתורים, משתלים לכלי דם בניתוחי לב-חזה, מכשור דפיברילטורי לזיהוי הפרעות בקצב הלב, וכן מזרקים, כפפות, ערכות עירוי, להבים וסכינים לניתוחים.

בנייר העמדה קרא גיל למשרד הבריאות "להתעורר מתרדמתו ולבצע בדק-בית מהותי בהתנהלות יחידת אמ"ר".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת,  יחידת אמ"ר,  ציוד רפואי מציל חיים,  איגוד לשכות המסחר
תגובות